استقلال در کدام پست‌ها به بازیکن جدید نیاز دارد؟

ترکیب تیم نکونام با موجودیت فعلی؛ در حد سهمیه

استقلال در حال حاضر به قدر کافی در پست‌های مختلف بازیکن ندارد و اگر تا پایان نقل و انتقالات تقویت نشود، توان رقابت با دو مدعی اصلی را نخواهد داشت.

ترکیب تیم نکونام با موجودیت فعلی؛ در حد سهمیه

به گزارش تیترکوتاه، تمرینات استقلال بعد از انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید آغاز شد در حالی که دو بازیکن به جمع آبی‌ها اضافه شده و بازیکنان زیادی از جمله سیدحسین حسینی، عارف غلامی، سیلوا، سعید مهری، محمد محبی و مهدی قایدی از تیم فصل گذشته در تمرینات حضور ندارند.

نکونام اما در کدام پست‌ها به بازیکن جدید نیاز دارد و با موجودیت فعلی می‌تواند از چه ارنجی استفاده کند؟

در حال حاضر علیرضا رضایی گلر اول استقلال به شمار می رود در حالی که در بهترین حالت می تواند روی نیمکت بنشیند و فصل گذشته هم در معدود بازی هایی که به میدان رفت عملکرد چندان خوبی نداشت. در نتیجه نکونام تاکید زیادی روی جذب یک گلر خارجی کارآمد دارد و اگر باشگاه در این راه ناکام بماند، چاره‌ای جز بازگشت به گزینه سیدحسین حسینی ندارند. کاپیتان فصل گذشته آبی‌ها هم فعلا به تیم دیگری ملحق نشده و مشغول انجام تمرینات اختصاصی است و این امید را دارد که فصل جدید هم کاپیتان اول استقلال باشد.

در بخش دفاع میانی آرمین سهرابیان جذب شده و قرارداد محمدحسین مرادمند نیز تمدید شده با این حال نکونام حداقل به یک مدافع باتجربه دیگر هم نیاز دارد و از آنجا که هنوز گزینه مناسبی پیدا نشده، برنامه باشگاه مذاکره با دو مدافع اصلی فصل گذشته یعنی سیلوا و عارف غلامی است تا حداقل یکی‌شان مجددا آبی پوش شود و البته اولویت با مدافع باتجربه برزیلی است.

در سمت راست خط دفاعی با وجود صالح حردانی و یامگا نیاز به بازیکن جدید حس نمی‌شود و در سمت چپ نیز نکونام با حضور ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی نیاز به بازیکن ندارد و به همین دلیل هم مذاکرات با محمد نادری متوقف شد. البته اگر آبی ها در فاز تهاجمی نتوانند بازیکن جدید بگیرند ممکن است نکونام تصمیم به استفاده از یامگا به عنوان وینگر بگیرد و در آن صورت برای سمت راست حداقل یک مدافع جدید لازم است.

در میانه میدان روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند گزینه‌های مناسبی برای نکونام هستند و مانند فصل گذشته نیک‌نفس، حامدی‌فر و زواری هم حضور دارند اما با توجه به جدایی سعید مهری آنها حداقل یک هافبک کارآمد دیگر می‌خواهند.

فصل گذشته محمد محبی و مهدی قایدی به عنوان دو وینگر حرف اول را در استقلال می‌زدند و هر دو جدا شده‌اند و در حال حاضر مهرداد محمدی و امیرعلی صادقی در این پست حضور دارند و این یعنی نکونام حتما به یک وینگر در حد و اندازه های محبی و قایدی نیاز دارد.

در خط حمله هم شاهد همان نفرات فصل قبل یعنی ارسلان مطهری، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی هستیم که در مجموع عملکرد خوبی نداشتند و بعید است تحولی در این فصل ایجاد کنند و طبعا نکونام به یک مهاجم گلزن هم نیاز دارد.

به این ترتیب با توجه به موجودیت فعلی می‌توان ترکیب رضایی، سهرابیان، مرادمند، حردانی، جلالی، چشمی، مهدی‌پور، رضاوند، یامگا، محمدی و مطهری(بابایی) را متصور بود؛ ترکیبی که در قیاس با اسکواد مدعیانی مثل سپاهان و پرسپولیس کیفیت پایین‌تری دارد و در بهترین حالت می‌تواند برای کسب سهمیه آسیا رقابت کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها