برای محمد انصاری که اخلاق و تعصب را در فوتبال ایران معنا کرد

بی‌وفایی در حق وفادارترین فوتبالیست

مدافع محبوب پرسپولیس که بعد از مصدومیت با بی‌مهری مواجه شد، غریبانه با فوتبال خداحافظی کرد.

بی‌وفایی در حق وفادارترین فوتبالیست

 گروه ورزشی تیترکوتاه - مهدی محمدی: تقریبا همه فوتبالیست‌ها در ایران از گذشته تا امروز ادعای داشتن تعصب به تیم خود را داشتند و دارند اما معدود بازیکنانی بودند که این ادعا را ثابت کردند. یکی‌شان محمد انصاری بود.

این مدافع با اخلاق در سال ۹۴ به‌عنوان بازیکن آزمایشی در تمرینات پرسپولیس شرکت کرد و خیلی زود توانست نظر مثبت برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت قرمزها را به خود جلب کند و به طور رسمی بازیکن پرسپولیس شود.

انصاری به سرعت در ترکیب پرسپولیس به عنوان مدافع چپ و مدافع میانی جا افتاد و به قدری خوب کار کرد که ملی‌پوش هم شد و طبیعی بود که مورد توجه تیم‌های دیگر هم قرار بگیرد اما در حالی که پیشنهاد بسیار خوبی از چین دریافت کرد، به خاطر پنجره بسته پرسپولیس که باعث شده بود نتواند بازیکن جدید جذب کند، حاضر به ترکیب تیم محبوبش نشد تا به اهالی فوتبال ثابت کند که عشق به پیراهن و تعصب به تیم، افسانه نیست.

حاجی پرسپولیسی‌ها در حالی به پیشنهاد خارجی‌اش "نه" گفت که دیگر بازیکنان با استناد به پیشنهادهای فیک و بازارگرمی سعی می‌کنند مبلغ قراردادهایشان را برای ماندن بالا ببرند و بعد بگویند که به عشق تیم‌شان مانده‌اند. خیلی هایشان هم بعد از سبک و سنگین کردن مبالغ دریافتی به بهانه های مختلف راهی دیگر تیم ها می‌شوند. مثل برخی از هم دوره‌ای‌های انصاری از جمله خلیل‌زاده، رفیعی، ترابی، امیری، کنعانی‌زادگان و ...

اوضاع اما در ادامه برای این مدافع وفادار خوب پیش نرفت و مصدومیت سنگین و 2 بار پارگی رباط باعث شد در مسیر افت قرار بگیرد و جایگاهش را از دست بدهد. بعد از بازگشت به تمرینات هم دیگر مورد استفاده قرار نگرفت. گل‌محمدی حتی بازیکنانی مثل شیری و کامیابی‌نیا که پست تخصصی‌شان مدافع میانی نبود را در این پست قرار داد اما حاضر به استفاده دوباره از انصاری نشد تا این چهره محبوب که در سخت‌ترین شرایط حامی تیمش بود، حمایت لازم را بعد از دوران مصدومیت نبیند و تصمیم به جدایی بگیرد.

جالب اینکه همان زمان باشگاه پرسپولیس در مسیر جدایی این بازیکن هم سنگ اندازی و او را تهدید به شکایت کرد! برای دریافت مطالباتش(کمتر از سه میلیاردتومان) بابت قراردادهای پایین نسبت به بقیه که قرار بود به یک خیریه تعلق بگیرد هم دوندگی زیادی داشت و مدت زیادی طول کشید تا آن را دریافت کند!

انصاری که شش فصل در پرسپولیس بازی کرد و 4 قهرمانی لیگ و یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد، حالا خبر از خداحافظی با فوتبال داده. از او پرسیده‌اند آیا بازی خداحافظی هم در کار است. پاسخش نشان می‌دهد که چقدر احترام برای این بازیکن با اخلاق و با تعصب قائل شده‌اند: برای من استوری گذاشتند و دست‌شان درد نکند!

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها