با این هواپیما، سفر متفاوت خواهد بود

تا ۳ سال دیگر می‌توانید با هواپیمای بریتانیایی که طراحی جالب و عجیبی دارد، پرواز کنید و از سفرتان لذت ببرید.

با این هواپیما، سفر متفاوت خواهد بود

تا ۳ سال دیگر می‌توانید با هواپیمای بریتانیایی که طراحی جالب و عجیبی دارد، پرواز کنید و از سفرتان لذت ببرید. این هواپیما که قرارست در بریتانیا ساخته شود، آخرین مراحل طراحی خود را می‌گذراند.

ایرلندر۱۰ (AirLander ۱۰)، با نام مستعار فلایینگ بام (Flying Bum)، هواپیمایی با حدود ۹۱ متر طول است که بنابه گفته سازندگانش، نوعی وسیله نقلیه هوایی هیبریدی است. این هواپیما نه‌تنها توانایی حمل بارهای سنگین را دارد، بلکه از آلودگی هوا و صوتی تا حد زیادی می‌کاهد و می‌تواند انقلابی در سفرهای هوایی به وجود آورد.

طراحی بیضوی این هواپیما، ظاهری جالب و عجیب به آن داده است. قرارست این هواپیما نخستین پروازهای خود را از بریتانیا به اسپانیا انجام دهد.

این هواپیمای هلیومی برای ارتفاع گرفتن و نیروی محرکه، مانند وسایل نقلیه هیبریدی جاده‌ها، از فناوری‌های آیرودینامیک و آیروستاتیک استفاده می‌کند و یک موتور دیزلی پشتیبان هم برای مواقع ضروری دارد.

سازندگان بریتانیایی این هواپیما می‌گویند با ساخت و گسترش این نوع هواپیما می‌توانند تا سال ۲۰۳۰، به پرواز با آلایندگی صفر برسند.

این هواپیمای آینده‌نگر لوکس، تجمل از دست‌رفته را دوباره به سفرهای هوایی بازمی‌گرداند. زیر بالن این هواپیما، کابین‌های جادار مسافران و پنجره‌های قدی قرار گرفته است و مسافران سفر دلپذیری را تجربه خواهند کرد.

همچنین یک خبر خوب برای مسافرانی‌که موقع پرواز مضطرب می‌شوند: لرزش‌های این نوع هواپیما در مقایسه با جت‌های مسافربری مرسوم بسیار کم است. در واقع مسافران بیشتر احساس می‌کنند سوار یک کشتی تفریحی هستند تا یک هواپیما.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها