گرما؛ پروازها را هم مختل کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: با تصمیمات اخذ شده برای هواپیماهای MD ناوگان به منظور ارتقای ایمنی در پروازها در شرایط گرمای هوا محدودیت‌های پروازی اعمال شده و پرواز این هواپیماها در ساعت ٩ تا ١٨ ممنوع است.

گرما؛ پروازها را هم مختل کرد

جعفر یازرلو از محدودیت ساعتی پرواز تعدادی از هواپیماهای کشور به دلیل گرمای هوا خبر داد و گفت: با تصمیمات اخذ شده برای هواپیماهای MD ناوگان به منظور ارتقای ایمنی در پروازها در شرایط گرمای هوا محدودیت‌های پروازی اعمال شده و پرواز این هواپیماها در ساعت ٩ تا ١٨ ممنوع است.

وی ادامه داد: این محدودیت تنها به دلیل شرایط جوی و اینکه آسیبی به موتور هواپیما وارد نشود، اعمال شده و در حال حاضر هواپیماها براس ارتقای ایمنی پرواز ها در این گرمای هوا با ظرفیت کامل پرواز ندارند و کمتر از ظرفیت کامل هواپیما مسافر گیری می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعداد هواپیماهای MD ناوگان هوایی کشور افزود: حدود ۴۵ فروند هواپیمای MD در ناوگان موجود است که محدودیت ساعت پروازی برای این هواپیماها اعمال شده‌است.

وی تاکید کرد: محدودیت اعمال شده برای هواپیماهای MD درصورتی که شرکت‌های هواپیمایی روش کنترلی مناسب برای ایام گرم را به سازمان ارائه دهند حذف می‌شود.

 

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر