دستورکار ویژه آموزش و پرورش

دستورکار ویژه آموزش و پرورش

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف وزارت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، اصلاحات اساسی در حوزه های آموزشی و تربیتی است.

همایش استانی تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین با حضور علی پارسانیا مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، نقی سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و جمعی از مسئولین کشوری و استانی پیش از ظهر امروز در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این همایش ضمن اشاره به سخن تاریخی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند: "معلمی شغل انبیاست" اظهار کرد: این سخن حکیمانه امام راحل (ره) نشان از درجه والای شغل معلمی دارد.

پارسانیا ادامه داد: تاکیدات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با جایگاه معلمان نشان از تاثیرگذاری این قشر فرهنگی در جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف وزارت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، اصلاحات اساسی در حوزه های آموزشی و تربیتی است. سیستم تعلیم و تربیتی جمهوری اسلامی ایران می تواند از سایر کشور ها متمایز باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مدارس، فرهنگیان و افراد واجد شرایط و واجد صلاحیت نیز باید به کمک وزارت خانه شتافته و وظیفه خود در قبال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را انجام دهند.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را از سنگرهای اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اذعان کرد: مدرسه یکی از کانون های اصلی پیشرفت کشور است و نمی توان نسبت به اهمیت مدارس در نظام تعلیم و تربیت بی تفاوت بود.

پارسانیا اضافه کرد: به جهت اهمیت مدارس در موضوع تعلیم و تربیت نیروی متخصص و جوان انقلابی، تمام مجموعه ها باید به کمک این کانون رشد بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه قوه مقننه و دولت «آموزش و پرورش» را جزیره ای جداگانه نبینند و به کمک این وزارت خانه حساس و کلیدی بپردازند.

مشاور سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در استان ها استانداران، فرمانداران و مدیران و در کلان آن مقام عالی دولت و رئیس قوه مقننه و مسئولان ارشد کشوری می بایست برای تحقق سند تحول بنیادین آمدزش و پرورش گام بردارند.

این مقام مسئول در پایان گفت: به گفته مقام معظم رهبری نباید از سیستم آموزش و پرورش غفلت کنیم بلکه باید با همکاری و هم افزایی تمام ارگان ها و نهاد ها و دستگاه های اجرایی به کمک این وزارت خانه بشتابیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۶۶ معلم نمونه قزوینی و ۱ معلم نمونه کشوری تجلیل به عمل آمد.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها