وقتی خوش به حال این فرهنگیان شد

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در تشریح برنامه‌های هفته معلم گفت: دیدار جمعی از معلمان با مقام معظم رهبری، تجلیل از معلمان پیشکسوت، نمونه و صاحبان ایده و ویژه برنامه «سپاس معلم» از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

کلام‌اله صفری با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد متعلق به یک عده خاص نیست، اظهار کرد: هر کشوری اگر به دنبال کاهش مشکلات و معضلات جامعه است باید روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند و عموم مردم نیز می‌توانند با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود در راستای افزایش کارایی و اثربخشی در آموزش و پرورش موثر واقع شوند.

وی به مقام شامخ معلم و برنامه‌های گرامیداشت این هفته اشاره  کرد و افزود: دیدار جمعی از معلمان با مقام معظم رهبری و رییس جمهور، همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه، تجلیل و تقدیر از معلمان نمونه، پیشکسوت و صاحبان ایده و آثار خاص، حضور شورای معاونین استان در مدارس نواحی مختلف و دیدار با همکاران، ویژه برنامه سراسری سپاس معلم، برگزاری اختتامیه جشنواره معلم ایل در بیله‌سوار، غبارروبی مزار شهدای معلم و تجلیل از خانواده این شهدا با حضور معلمان و دانش‌آموزان، برگزاری میز خدمت در مصلی‌های تمامی شهرستان و ارتباط مدیران آموزش و پرورش نواحی با مردم و ارائه گزارش عملکرد در خطبه‌های پیش از نماز جمعه از جمله برنامه‌های هفته معلم‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌‌آموز و فرهنگی بیان کرد: با هماهنگی سپاه حضرت عباس(ع) استان، اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در راستای گرامیداشت ۳۴۰۰ شهید استان با حضور میهمانان کشوری و ۳۴۰۰ معلم و دانش‌آموز در ۱۸ اردیبهشت از دیگر ویژه‌ برنامه‌هایی است که با اهدف آشنایی هرچه بیشتر با شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان برگزار‌ می‌شود.

رتبه‌بندی معلمان موضوعی فراتر از مسائل صنفی و مادی است

صفری در ادامه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان موضوعی فراتر از مسائل صنفی و مادی است، تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و ایجاد تحول بنیادین در این عرصه آغاز و یک فرایند ادامه‌دار است و ما معلم فاقد رتبه نخواهیم داشت.

وی در رابطه با امتحانات پایان سال تحصیلی تشریح کرد: امتحانات از ۳۱ اردیبهشت آغاز و آزمون پایه‌های ششم به صورت منطقه‌ای، پایه نهم به صورت استانی و پایه دوازدهم نیز به صورت نهایی و کشوری برگزار خواهد شد و تصحیح اوراق نیز الکترونیکی خواهد بود.

کمبود سرانه فضای آموزشی در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به مشکلات مربوط به کمبود فضای سرانه آموزشی اشاره کرد و گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸ متر مربع است که این رقم در کشور ما ۵ و نیم، در سطح استان اردبیل ۴ متر، در برخی از مدارس مرکز استان ۲ متر و در برخی نقاط این رقم در نقاط قرمز قرار دارد که در همین رابطه و ارتقای آمار سرانه فضای آموزشی ۲۷۰ پروژه در سطح استان عملیاتی شده است.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های تلویزیونی ایام امتحانات ادامه داد: طی هماهنگی‌هایی که با صداوسیمای مرکز اردبیل انجام شده در ایام امتحانات ویژه برنامه‌های تدریس و تحلیل آزمون‌های نهایی و تحلیل سوالات کنکور دی ماه توسط دبیران برتر استان در حال ضبط و تولید است و طی روزهای ۷ الی ۹ خرداد ماه نیز از شبکه آموزش ویژه‌برنامه‌های درسی روز قبل از امتحان  پخش خواهد شد.

صفری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت نامناسب حقوق دریافتی معلمان مدارس غیرانتفاعی گفت: برخی از موسسین مدارس غیرانتفاعی بر مبنای میزان درآمد خود و نوع بکارگیری معلمان در مدارس توافقاتی انجام می‌دهند که در بررسی‌هایی که به عمل آمده، تخلفاتی محرز شد که در همین خصوص جلساتی با معاونین استاندار در راستای رفع مشکلات مربوط به دریافتی معلمان مدارس غیرانتفاعی برگزار شده و این مسئله نیازمند تصمیم منصفانه نمایندگان برای تصویب مصوبه‌ای در حمایت از این معلمان است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر