سفیر چین از اردبیل سر درآورد! + عکس

سفیر چین در تهران که همراه همسرش به اردبیل سفر کرده است، گفت: زیبایی طبیعت و مهربانی و مهمان‌نوازی مردم این منطقه را به طور عمیق احساس کردیم.

 چانگ هوآ ( Chang Hua) سفیر چین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: من و همسرم برای سه روز از استان اردبیل بازدید کردیم.

وی گفت: مناظر زیبای طبیعی و مهربانی و مهمان‌نوازی مردم اینجا را به طور عمیق احساس می‌کنیم.

توییت-سفیر-چین

سفیر چین در ایران در توییت دیگری نوشت: موزه چینی خانه اردبیل شاهد رونق جاده ابریشم قدیمی و تاریخ طولانی دوستی چین و ایران شده است.

سفیر-چین-۱

سفیر چین در ایران به همراه همسرش در موزه چینی خانه- اردبیل، اردیبهشت 1402

اردبیل را به هموطنانم معرفی می‌کنم

چانگ هوآ در این سفر در دیدار با استاندار اردبیل و بازدید از مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی، اردبیل را شهری با تاریخ بسیار غنی و کهن توصیف کرد و ضمن استقبال از همکاری کشور خود با استان اردبیل و برگزاری جلساتی در رابطه با این موضوع در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت گفت: استان اردبیل را برای بازدید و لذت بردن از زیبایی‌هایش به هموطنانم معرفی خواهم کرد.

سفیر-چین-2

سفر خانوادگی سفیر چین به اردبیل و بازدید از پل معلق شیشه‌ای

 

گفتنی است وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اجلاس ۲۰۱۸ خود اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو انتخاب کردند.

رویداد «اردبیل ۲۰۲۳ » روز پنجشنبه ٧ اردیبهشت ١۴٠٢ با حضور سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خسرو ناظری دبیرکل و سفیران کشورهای عضو اکو و جمعی از سفیران دیپلمات‌ها خارجی مقیم ایران مانند رومانی، صربستان و بلغارستان و مهمانان داخلی و خارجی در مجموعه فدک اردبیل رسماً آغاز به کار کرد.

مهمانان خارجی این رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در یه روز گذشته از برخی مناطق تاریخی و گردشگری استان اردبیل نظیر منطقه تفریحی فندقلو، مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و مراکز آب گرم و آب معدنی شهرستان سرعین بازدید کردند.

همزمان با این رویداد نشست تخصصی تبیین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، بازدید از جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون مغان در جعفرآباد و کشت صنعت و دامپروری در پارس آباد مغان برگزار شد.

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها