قیمت طلا | بازار طلا | پیش بینی قیمت طلا و سکه

پیش بینی اساسی از قیمت طلا تا پایان سال / ارزش بازار سکه صعودی می شود؟

همزمان با ثبات قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه هم ثابت مانده و تغییر قابل توجهی‌ نداشت. اما بازار در ادامه به چه سمتی‌ می‌رود؟

پیش بینی اساسی از قیمت طلا تا پایان سال / ارزش بازار سکه صعودی می شود؟

قیمت طلا و سکه در ایران به طور معمول به قیمت دلار وابسته است. به عنوان مثال، اگر قیمت دلار افزایش یابد، معمولاً قیمت طلا و سکه نیز افزایش می‌یابد و برعکس. این وابستگی به دلار به دلیل استفاده از دلار در تجارت بین‌المللی و نیز تأثیرات تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی جهانی است. این موضوع می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار طلا و سکه در ایران داشته باشد.

علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به تبعیت بیشتر قیمت طلا و سکه از قیمت دلار نسبت به طلای جهانی گفت: «قیمت سکه‌ در سالیان گذشته همیشه با حباب همراه بوده است؛ بنابراین افزایش نرخ جهانی طلا نمی‌تواند تاثیر شگرفی بر رشد بازار طلا در داخل کشور بگذارد.»

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می‌تواند ارزش بازار سکه را صعودی کند، افزود: «اگر در سیستم اقتصادی و سیاسی کشور رخداد قابل توجهی پیش نیاید، روند بازارهای مالی باثبات خواهد بود.»

این کارشناس اقتصادی در خصوص روند قیمت طلا و سکه تا پایان سال ادامه داد: «هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم رشد کالاهای سرمایه‌ای اعم از سکه و طلا استارت می‌خورد. همچنین جریان نقدینگی، بین بازارهای نقدشونده‌تر که شامل اقلام سرمایه‌گذاری و بازارهای مورد اشاره است، اتفاق می‌افتد.»

وی گفت: «تلاش سیاست‌گذار تثبیت قیمت دلار است و متعاقبا این موضوع مستقیما با آرامش در بازار طلا ارتباط دارد. با این وجود امکان پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نیست.»

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر