اگر این مناظر را نبینید نصف عمرتان بر فناست + تصاویر

تابستان فصل تعطیلات است، فصل دوچرخه سواری، فصل مسافرت به خنک ترین شهرهای ایران در تابستان است. ایران به کشور چهار فصل در جهان شهرت دارد. وجود آب و هوای چهار فصل به طور هم زمان در سراسر کشور سبب شده تا این لقب به ایران داده شود.

اگر این مناظر را نبینید نصف عمرتان بر فناست + تصاویر

 اما تابستان فصلی است که اغلب سفرها در آن انجام می شود. تعطیلی مدارس در کنار شرایط جوی مناسب سبب شده تا بسیاری از خانواده ها، تابستان را برای سفر انتخاب کنند. اما فرار از آب و هوای گرم این فصل و پناه بردن به شهرهای خنک، ایده خوبی برای سفر است.

سردترین شهرهای ایران در تابستان و مناسب برای سفر عبارتند از : 

بجنورد :

شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی است که در شمال شرق ایران قرار دارد. این شهر در کوهپایه های رشته کوه آلاداغ واقع گردیده است و بزرگترین شهر استان خراسان شمالی می باشد. آشخانه، اسفراین و شیروان از جمله همسایه های بجنورد هستند. این شهر بر اساس سر شماری سال 1395، دارای 228931 نفر جمعیت است. بجنورد دارای 36 کیلومتر مربع مساحت است.
آب و هوای شهر بجنورد به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی منطقه، در اغلب فصول سال خنکو یکی از سردترین مناطق ایران در تابستان است. این شهر بنا به شرایط اقلیمی، دارای بارندگی های سالیانه زیادی بوده و جزو شهرهای سر سبز ایران به شمار می آید. طبیعت اطراف شهر بجنورد، گواهی بر این مدعاست که این شهر دارای آب و هوای مناسبی می باشد.

پارک بابا امان

شهر بجنورد دارای دیدنی های بسیاری می باشد. جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهر سبب شده تا بجنورد به مقصد سفر بسیاری از افراد مبدل گردد. پارک بابا امان یکی از اماکن دیدنی شهر بجنورد است که در ۱۵ کیلومتری این شهر واقع شده است. پارک بابا امان یک مکان اقامتی نیز به شمار می رود. این پارک در جاده شیروان به بجنورد قرار داشته که تنها مسیر دستیابی شرق کشور به شمال می باشد.

دهکده جهان نمای گلستان:

گلستان

دهکده جهان نما یکی از مناطق توریستی در ایران و جزو سردترین شهرهای ایران در تابستان است. این دهکده زیبا و دیدنی در استان گلستان واقع گردیده است. فضای آرامش بخش دهکده جهل نما، سبب تمایز آن از سایر مناطق گشته است. عدم وجود تکنولوژی های به روز، باعث می شود تا افراد که به جهان نما سفر می کنند از دغدغه های زندگی شهری دور شوند.

آلاشت:

الاشت

آلاشت در واقع نام یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. شهرت این شهر به این دلیل است که رضا شاه پهلوی در آن متولد شده است. آلاشت در زبان مازندرانی به معنای آشیانه عقاب می باشد. دلیل این نام گذاری، وجود عقاب های بسیار در اطراف آلاشت است. این شهر دیدنی و زیبا با ۱۱۹۳ نفر جمعیت، در ارتفاع ۱۹۰۸ متری از سطح دریا قرار دارد.

فیروزکوه:

فیروزکوه در حقیقت یکی از شهرهای زیبای استان تهران است که در مسیر جاده تهران به شمال کشور قرار گرفته است. اکثر مردم این شهر را قوم تپوری تشکیل می دهند. این شهر با داشتن ۱۷۴۵۳ نفر جمعیت، در ارتفاعات واقع گردیده است، به طوری که ارتفاع آن از سطح دریا در حدود ۱۹۳۰ متر می باشد. میانگین دمای سالیانه فیروزکوه، حدود ۸ درجه سانتی گراد است.

روستای ماسوله:

به جرات می توان گفت که ماسوله یکی از جذاب ترین شهرهای شمال ایران است. این شهر پلکانی، یکی از نمونه شهرهای توریستی ایران به شمار می رود. ماسوله در جنوب غربی گیلان قرار دارد. اغلب مردم این شهر را تالش ها تشکیل داده اند. ماسوله در ارتفاعات ۱۰۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. بر اساس آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵ ه.ش، شهر ماسوله دارای ۳۹۳ نفر جمعیت است.

 

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها