توصیه دوستانه ایران به افغانستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر سه شنبه در دیدار «طارق علی بخیت»، معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان با وی، در خصوص آخرین وضعیت و تحولات افغانستان از منظر سازمان همکاری اسلامی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

توصیه دوستانه ایران به افغانستان

حسین امیر عبداللهیان در این دیدار بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به آوارگان افغانستانی در ایران تاکید و خواستار تشدید فعالیت‌ها برای حل و فصل مشکلات جاری معیشتی و انسانی در افغانستان شد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از پیام کتبی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و با اشاره به تلاش بعمل آمده در قالب نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که دو سال پیش در تهران برگزار شد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان نسبت به تحولات این کشور اهتمام و حساسیت داشته و راه‌حل خروج افغانستان از وضعیت کنونی را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه گروه‌های قومی و مذهبی این کشور می‌داند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با توجه به برگزاری هجدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی و قطعنامه صادره در این زمینه، انتظار جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرایی شدن پیشنهادات دولت‌های عضو در این خصوص را یادآور شد.

علی بخیت معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دبیرکل OIC و با تسلیم پیام کتبی وی به وزیر امور خارجه کشورمان، نقش جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت افغانستان را بسیار مهم و سازنده خواند.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی بر اساس قطعنامه‌های شورای وزیران سازمان ارائه داد و با اشاره به دیدارهای خود از افغانستان و ملاقات‌های انجام شده با مقامات کابل و همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای بسیج کمک‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک‌های بشردوستانه و حمایت از مردم افغانستان و نیز یافتن راه‌حل‌های قابل قبول برای معضلات مربوط به حقوق بشر، مقابله با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و همچنین ایجاد صندوق کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، خواستار دریافت نظرات و مساعدت ایران شد.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    آمریکا و طالبان حمله تروریستی به شاهچراغ در شیرار نقش دارند و دست داشتند.
    همین یکی دو هفته پیش رسانه های آمریکایی اعلام کردند که آمریکا هفت ملیارد دلار از اموال افغانستان را به دست گروهی طالبان داده تا مرزهای شرقی ایران را نا امن کنند.
    آیا تصور می کنید ملاقات های اخیر میان مقامات آمریکایی و طالبان در قطر برای احوالپرسی بود؟

  • ناشناس

    همه می دانند که حضور نظامی آمریکا در عراق مبارزه با تروریسم والقاعده نیست و از سال 2003 تاکنون هم نبوده است.
    همه می دانند که حضور نظامی آمریکا در عراق مبارزه با داعش نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است.








  • ناشناس


    مسیر اول ورود و خروج تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون مرزهای ترکیه و سوریه بوده است.
    مسیر دوم ورود و خروج تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون مرزهای ترکیه و عراق بوده است.
    مسیر سوم ورود و خروج تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون مرزهای اردن و سوریه بوده است.


  • ناشناس

    و این در حالی است که اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون به تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه حقوق و سلاح می دهد و همچنان نیز ادامه می دهد.

  • ناشناس

    نابودی داعش مورد حمایت آمریکا، غرب، ترکیه و اسرائیل نزدیک است

  • ناشناس

    حضور نیروهای آمریکایی و هم نیروهای انگلیسی در عراق از سال 2003 تاکنون غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
    نیروهای آمریکایی و هم نیروهای انگلیسی در عراق از سال 2003 تاکنون چه غلطی می کنند؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها