خبر خوش به نیم میلیون زائر اربعینی

وزیر کشور گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر فراهم شده است.

خبر خوش به نیم میلیون زائر اربعینی

احمد وحیدی جمعه ۱۳ مرداد در مرز تمرچین پیرانشهر افزود: نشست استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی در ارومیه برای ساماندهی عبور زائران از مرز تمرچین برگزار شد و با توجه به گرمای زیاد سایر مرزها و هماهنگی با طرف عراقی، تمرچین فعال‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای زیاد در مرزهای دیگر و مساله بُعد مسافت، امیدواریم زائران بیشتری از مرز تمرچین عبور کرده و ما نیز زمینه سفر بهتر را فراهم کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم منطقه و اهل تسنن و اهل تشیع استقبال بسیار خوبی از زائران اربعین انجام دادند.

وحیدی در ادامه افزود: با توجه به علاقه مردم این منطقه برای استقبال از زائران اربعین، مسأله تردد زوار موجب وحدت و همبستگی بیشتر شده است.

وزیر کشور به برخورداری آذربایجان‌غربی از امنیت و آرامش کافی برای تردد زائران اربعین نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال گذرنامه‌های خاص اربعین برای زوار طراحی شده و در این خصوص هماهنگی لازم با طرف عراقی صورت گرفته است.

وحیدی همچنین افزود: گذرنامه‌های خاص اربعین مخصوص کسانی است که فاقد گذرنامه بوده و به اربعین مشرف می‌شوند و در تمامی مرزهای شش‌گانه دارای اعتبار هستند.

وی اظهار کرد: امسال برای تردد زائران از مرز تمرچین پیرانشهر، زیرساخت‌های لازم از جمله جاده و حمل‌ونقل در دو طرف مرز مهیا شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها