دخالت نمایندگان در انتصابات اشتباه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نباید در عزل و نصب مدیران دولتی دخالت کنند، گفت: ابلاغیه انتخاباتی وزارت کشور کاملا درست بود و برخوردی که برخی از نمایندگان با این قضیه داشتند، وجاهت قانونی نداشت و مجلس را زیر سوال برد.

دخالت نمایندگان در انتصابات اشتباه است

روح الله ایزدخواه در خصوص اصرار برخی از نمایندگان برای برکناری معاون سیاسی وزیر کشور با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: بنا بر تاکید موکد رهبر انقلاب نمایندگان نباید در عزل و نصب مدیران دولتی دخالتی کنند؛ این موضوع چندین بار از سوی رهبر انقلاب به نمایندگان توصیه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حواشی بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برخورد برخی از نمایندگان با ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور وجاهت قانونی نداشت؛ البته لحن ابلاغیه تند بود و می‌توانست نرم تر بیان شود اما بلافاصله وزیر کشور بندهایی از این بخشنامه را ابطال کرد، اما حرف باطلی در این بخشنامه نبود و بحق بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه فضای انتخابات باید سالم باشد گفت: در ابلاغیه مذکور تاکید شده بود فضای انتخابات باید عاری از مسائل شائبه دار باشد و این حق مردم است.

وی افزود: ابلاغیه انتخاباتی معاون سیاسی وزیر کشور کاملا درست بود و برخوردی که برخی از نمایندگان با این قضیه داشتند وجاهت قانونی نداشت و مجلس را زیر سوال برد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس پنجشنبه هفته گذشته- ۲۲تیر- در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است. با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها