سوئد از بی حرمتی ها شانه خالی کرد

فرد عراقی که با طمع دریافت تابعیت سوئد قرآن کریم را آتش زده بود ادعا کرد این کشور دیگر از او حمایت نمی‌کند.

سوئد از بی حرمتی ها شانه خالی کرد

سلوان مومیکا فرد عراقی الاصلی که با طمع دریافت تابعیت سوئد در روز عید قربان، قرآنی را در مقابل مسجد اصلی استکهلم سوزاند امروز چهارشنبه ادعا می‌کند که پلیس سوئد از او دیگر حمایت نکرده و او را طعمه‌ای آسان برای مسلمانان کرده است.

مومیکا در ویدیویی که در حساب TikTok خود منتشر کرد، ادعا کرد: «پلیس سوئد سعی کرد در ازای حمایت، آزادی من را معامله کند و به من گفت که باید از انتقاد از مسلمانان دست بردارم. آنها به من اطلاع دادند که اداره مهاجرت من را تهدید به باز کردن پرونده پناهندگی کرده است. من تحت فشار زیادی هستم.»

او در ادامه ادعا‌های خود افزود: امروز من در مکان بسیار خطرناکی برای زندگی هستم. هر لحظه ممکن است کشته شوم و در معرض هر چیزی قرار بگیرم، بنابراین مسئولیت امنیت جان خود را بر عهده پلیس سوئد می‌دانم. آنها با درخواست از من برای امضای یک سند غیرقانونی خواستند قوانین سوئد را زیرپا بگذارند.

پیش از این درپی اعتراضات کشور‌های مسلمان و طبق درخواست پاکستان شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن توهین به دیگر مذاهب مصداق نفرت مذهبی باشد. البته این طرح با مخالفت امریکا و اروپا روبه‌رو شد.

شایان ذکر است وزارت اطلاعات کشورمان نیز پس از این اتفاق اعلام کرد «سلوان مومیکا» فرد هتاک به ساحت قرآن کریم، متولد سال ۱۹۸۶ در عراق بوده و در سال ۲۰۱۹ به استخدام سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درآمده است.

وی که در منطقه‌ی محل اقامت پیشین خود در عراق به بدنامی شهرت داشت، همان بدنامی و سوابق سوء خود را به‌عنوان کارنامه‌ی مطلوب صهیونیست‌ها ارائه می‌کند و مورد قبول و استقبال آنها قرار می‌گیرد. نام‌برده پس از آن، نقش عمده‌ای در جاسوسی از جریان مقاومت و پیشبرد پروژه‌ی تجزیه‌ی عراق ایفا کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها