جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمن در حوزه عفاف و حجاب به جنگ با ما برخاسته و پلیس در خط مقدم نبرد در این حوزه قرار دارد.

کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است

سردار قاسم رضایی در جلسه کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین حدود ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این سرمایه بزرگی برای استان است، همه ما مدیون شهدا و انقلاب اسلامی هستیم چرا که انقلاب اسلامی مسیر انحرافی ما را تغییر داد.

وی ادامه داد: اگرچه توفیق نداشتیم در دوران ائمه معصومین حضور داشته باشیم، اما خدا را سپاسگزاریم که به ما توفیق داد در دوران ولایت فقیه زندگی کنیم و لباس مقدس انتظامی را بر تن کنیم، چرا که در دوران ولایت فقیه هر گونه خدمت عبادت است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: در این عصر هرگونه خدمت اعم از حضور در میدان جهت کاهش سرقت‌ها، کاهش تصادفات، دستگیری قاچاقچیان، پاسخگویی به ارباب رجوع و دیگر خدمات به مردم عبادت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: توفیقی بالاتر از خدمت به خلق نیست، باید شکرگزار خدای متعال باشیم و نیت‌ها را خالص کنیم تا کار ما برکت پیدا کند، لازم است خدمات و اقداماتی که انجام می‌شود صحیح و درست باشد، همچنین ما باید با وظایف خود آشنا بوده و به موقع آنها را انجام دهیم.

سردار رضایی ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، خاطرنشان کرد: عزاداری به معنای پیروی از راه سیدالشهداء (ع) است اما تنها گریه بر سیدالشهداء (ع) کافی نیست بلکه باید فلسفه قیام امام حسین (ع) را بدانیم و اجرا کنیم.

در حوزه عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها باید با پلیس تعامل داشته باشند

وی تأکید کرد: امام حسین (ع) قیام کرد تا دین را از مسیر انحرافی نجات دهد، امروز نیز این‌گونه است، امروز اگر ما بخواهیم پیرو راه اباعبدالله (ع) باشیم باید ببینیم دشمن چه نقطه‌ای را هدف گرفته و یا سارقین، قاتلین، مجرمین و نابهنجاری‌های اخلاقی چه چیزی را هدف قرار داده‌اند، امام حسین (ع) این را نمی‌پسندد که ما برای ایشان عزاداری کنیم اما وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم.

این مقام ارشد انتظامی درکشور تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) به معنای تمرین، رزمایش و آمادگی جهت انجام وظیفه در میدان عمل است و در ماه محرم باید هم به وظایف خود بیشتر آشنا شویم و به تکلیف خود عمل کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است، حرام شرعی یعنی دستورات الهی رعایت نشده و حرام سیاسی یعنی این امر هدایت شده از سوی دشمن بوده و مسیر انقلاب و اسلام را هدف گرفته است.

رضایی عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها باید با پلیس تعامل داشته باشند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند، مطمئناً هر کار سختی‌ها و هزینه‌هایی دارد، هر کس باید وظیفه خود عمل کرده و ما در این وضعیت نمی‌توانیم تماشاگر و محافظه‌کار باشیم، قطعاً فعالیت در حوزه عفاف و حجاب هم هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت، اما کسی که انقلابی است و لبیک یا حسین می‌گوید، باید در میدان عمل حضور داشته و به وظایف خود عمل کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر موضوع انضباط بخشی در مجموعه انتظامی تاکید و یادآور شد: داشتن انضباط در انجام وظایف، مأموریت‌ها، گشت‌ها، اقدامات کاری، نظارت‌ها، رفتار و گفتار بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: شأن انتظامی به مردمی بودن آن و انس با مردم می‌باشد که این ارتباط‌ها باید حفظ و تقویت شود، چراکه مردم مسائل قانونی، عرفی، شرعی و اخلاقی را می‌پسندند، و ما نباید به هیچ عنوان از این موارد تخطی کنیم.

سردار رضایی بیان کرد: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت ارتباط با خانواده‌ها است، عرق و تعصب نسبت به خانواده بسیار مهم است، لازم است جایگاه خانواده در انتظامی تقویت شود، وظیفه ذاتی و قانونی ما برخورد با هنجارشکنان حوزه عفاف و حجاب است، بنابراین خانواده پرسنل انتظامی نیز باید عفیف و باحجاب باشند، یعنی ما هم مکلّف به عمل و هم موظف به اجرای قانون هستیم.

وی در خصوص موضوع عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته اقدامات مربوط به حوزه عفاف و حجاب در سطح کشور تشدید شده، به هیچ عنوان از اقدامات قانونی مربوط به این حوزه نهراسید، ما ابتدا مراحل امر به معروف و نهی از منکر را طی می‌کنیم، ورود افراد بی‌حجاب اعم از شاکی و متشاکی به اماکن منتسب به نیروی انتظامی ممنوع و در اماکن عمومی نیز باید به این‌گونه افراد تذکر لسانی داده شود و هر جا افراد جری شدند با تیم‌های اقتداری برخورد لازم انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی در کشور اظهار کرد: دشمن در حوزه عفاف و حجاب به جنگ با ما برخاسته و خانواده، غیرت مردان و نجابت زنان ما را هدف گرفته است، بنابراین در دوران بسیار حساسی قرار داریم، نیروی انتظامی در خط مقدم این نبرد قرار دارد، ما اگر در دفاع مقدس شهید نشدیم، امروز در این حوزه شهید شویم بر خود می‌بالیم.

وی یادآور شد: حجاب و عفاف خط قرمز ماست، پلیس به هیچ عنوان نباید نسبت به هنجارشکنان بی‌تفاوت باشد.

 

 

 

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها