سازمان تعزیرات در کمین قاچاقچیان

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی بر لزوم کشف پرونده های بزرگ در بحث قاچاق توسط دستگاه های کاشف تاکید کرد.

سازمان تعزیرات در کمین قاچاقچیان

احمد جعفری نسب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان که امروز (۲۷ تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه سازمان تعزیرات یک ‌مجموعه دادرسی محور است و این سازمان در حوزه دادرسی فعالیت می کند، اظهار کرد: طبق قانون باید سازمان تعزیرات، بازرسان اتاق اصناف، بازرسان صمت و جهاد کشاورزی باید این تخلفات را کشف کنند که تلاش این سازمان بر این است، تخلفات کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اصل تخلف در خصوص اجرایی نشدن ضوابط قیمت گذاری انجام می شود که متاسفانه اجرای ضوابط قیمت هیچ وقت اجرا نشده است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: عدم اجرای درست قیمت گذاری عامل اصلی وقوع تخلفات است. هر تولید کننده باید ضوابط قیمت گذاری را در مدت سه ماه اعلام کند.

جعفری نسب با اشاره به سختگیری زیاد قوانین در نقاط مختلف دنیا در حوزه قیمت گذاری قیمت تمام شده خودروها تصریح کرد: قیمت تمام شده خودرو معلوم نیست در حالی که باید هزینه تمام شده خودرو اعلام شود تا دستگاه های نظارتی بتوانند نظارت کنند.

وی بیان کرد: قیمت گذاری یکی از قوانین است که باید اعمال شود و اگر این کار انجام نشود موجب نگرانی مردم می شود در نتیجه این نگرانی موجب احساس ناامنی در جامعه می شود. قاچاق هم موجب ایجاد یاس و ناامیدی در کشور می شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دستگاه های کاشف در بحث قاچاق باید پرونده های بزرگ را کشف کنند. باید توجه شود پرونده سازی برای خرید یک ‌کالا از مناطق آزاد جرم نیست و قاچاق کلان است که به سیستم اقتصادی کشور ضربه می زدند بنابراین باید دنبال کشف قاچاق های بزرگ باشیم.

وی عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته در بحث ورودی پرونده ها ۲۰ درصد و در حوزه رسیدگی ۴۰ درصد رشد داشته ایم.

انتهای پیام/

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها