ورود غیرقانونی فرانسه به خاک سوریه

وزارت امور خارجه سوریه، بعدازظهر امروز به ورود غیرقانونی هیأتی از اعضای وزارت خارجه فرانسه به خاک سوریه واکنش نشان داد.

ورود غیرقانونی فرانسه به خاک سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد، یک مقام وزارت خارجه این کشور در واکنش به این اقدام گفت سوریه «به‌شدت ورود غیرقانونی هیأتی از وزارت خارجه فرانسه به خاک خود را که نقض آشکار قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی است، محکوم می‌کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دیدار هیأتی فرانسوی با گروه‌های جدایی‌طلب و جدایی‌خواه نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و بار دیگر نقش خرابکارانه و دشمنی شدید فرانسه با سوریه و دست‌داشتن کامل این کشور در تجاوزات علیه سوریه با حمایت از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب را نشان می‌دهد.»

این مقام سوریه در ادامه یادآور شد که دولت فرانسه برای مبارزه با تروریسم باید با همکاری کشور سوریه اقدام کند و نه با همکاری گروه‌های جدایی‌طلب.

رسانه‌های محلی سوریه، هفته‌ گذشته، خبر داده بودند هیأتی فرانسوی وارد شمال شرق سوریه شده و با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و «اداره خودمختار شمال و شرق سوریه» دیدار و گفت‌وگو کرده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، ۱۰ زن و ۱۵ کودک داعشی که در اردوگاه‌های شمال شرق سوریه تحت بازداشت قرار داشتند، به این هیأت تحویل داده شدند.

ریاست این هیأت را «استفان روماتیه» رئیس مرکز بحران‌ها و امور فوق‌العاده وزارت خارجه فرانسه برعهده داشت و یک سند میان او و شبه‌نظامیان کُرد امضا شد.

منبع: سانا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها