گزارش لحظه ای تیترکوتاه از سفر رییسی به کهگیلویه و بویراحمد؛

قول ویژه رییس جمهور به عشایر

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح امروز (دوشنبه ) وارد فرودگاه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

قول ویژه رییس جمهور به عشایر

دیدار عمومی با مردم، افتتاح پروژه های عظیم پتروشیمی و سد چمشیر گچساران ، کارخانه قند یاسوج به نمایندگی از ۴۴واحد تولیدی احیا شده ، جاده ملی و ۱۶۳کیلومتری پاتاوه به دهدشت از مهمترین برنامه های سفر رییس جمهور به استان است.

حضور در شهرستانهای مارگون و بهمئی و بویراحمد و دیدارهای مردمی و سخنرانی در این شهرستانها و شرکت در نشست مشترک اعضای هیات دولت و شورای اداری و برنامه ریزی و جمعی از فعالان صنعتی نیز در برنامه های سفر آیت الله رییسی قرار دارد.

در ادامه گزارش لحظه ای از سفر رییسی به کهگیلویه و بویراحمد را مطالعه خواهید کرد:

۱۲:۱۵ - آغاز بهره‌برداری از مجمتع ‌پتروشیمی گچساران

با حضور رئیس جمهور مجمتع پتروشیمی گچساران به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

رییسی-۷

۱۱:۰۰ -  نخستین سیاه چادر ایمن عشایری در مارگون افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور و مسئولان ملی و استانی نخستین طرح سیاه چادر ایمن به معنای برپا شدن سیاه چادرها بر روی سکوهایی با ارتفاع یک متر در شهرستان مارگون بهره‌برداری شد.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته شده طرح ساماندهی سکونتگاه های عشایری (ساخت سکوهای نشیمن) با مشارکت امور عشایر،گروه های جهادی و عشایرنشینان در حال اجراست.

در این طرح که چهار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته سکوهایی با ارتفاع یک متر و در ابعاد چهار در ۶ متر مربع احداث می شود. به ازای احداث هر سکوی نشیمن مصالح ساختمانی به ارزش ۱۵ میلیون تومان به عشایر پرداخت می شود.

ساخت سکوهای نشیمن باعث می شود تا اهالی از گزند نیش خزندگان و حشرات در امان باشند و همچنین در بارندگی های سیلابی دچار آبگرفتگی نشوند.

رییسی-۵

۱۰:۱۵ - سد و نیروگاه چمشیر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود ‌دقایقی پیش نیز با حضور در محل سد چمشیر این سد و نیروگاه آن را افتتاح کرد.

سد چم‌شیر از نوع بتنی غلتکی ( RCC ) است که مطالعه احداث سد آن در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

سد و نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

زیر کشت بردن اراضی پایین دست، تولید ۴۸۲ گیگاوات انرژی برق‌آبی در سال، ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید آبزیان و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب و شوری آب رودخانه زهره از جمله اهداف احداث سد چمشیر است.

۰۹:۱۰ - بر خرید تضمینی محصولات عشایر تاکید داریم

رئیس‌جمهور در جمع عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:  از طریق پنل‌های خورشیدی انشاالله برق عشایر تامین خواهد شد. ۷۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان با بهره‌برداری از سد چمشیر سیراب می‌شوند.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث سد سقاوه نیز امروز آغاز خواهد شد؛ این سد برای رفع مشکلات عشایر اهمیت بسیار بالایی دارد. خرید تضمینی محصولات عشایر از برنامه‌هایی است که بر آن تاکید داریم.

۰۸:۳۰ - استقبال گرم عشایر کهگیلویه و بویراحمد از رئیسی

۰۷:۳۰ -  رئیسی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد

رئیس‌جمهور در ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به منظور انجام سفری دو روزه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

رئیسی به محض ورود به فرودگاه یاسوج در سخنانی گفت: گزارشی از به ثمر رسیدن مصوبات دور اول سفر به استان ارائه خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها