گفت‌وگوی مهم تلفنی پوتین با همتای آفریقایی

دفتر مطبوعاتی کرملین امروز شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با همتای آفریقای جنوبی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی مهم تلفنی پوتین با همتای آفریقایی

ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به موانع باقی مانده بر سر راه صادرات روسیه پرداخت که باید در چارچوب توافق غلات برطرف می‌شد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کرملین، پوتین در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی به بسته توافقات استانبول اشاره کرد و گفت که تعهدات مندرج در یادداشت تفاهم روسیه و سازمان ملل در رابطه با رفع موانع صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه تاکنون اجرا نشده است. علاوه بر این، هدف اصلی معامله که تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله قاره آفریقا است، محقق نشد.

دفتر مطبوعاتی کرملین اضافه کرد: سیریل رامافوسا از رئیس جمهور روسیه به دلیل استقبال گرم و گفت‌وگوهای سازنده در مورد راه‌های ممکن برای حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین در سفر هیئت آفریقایی به سن پترزبورگ در ژوئن گذشته تشکر کرد. روسای جمهور دو کشور توافق کردند که در اجلاس روسی- آفریقایی در پایان جولای، نشستی جداگانه برای تبادل نظر در مورد دستور کار دوجانبه و بین المللی برگزار کنند.

روسای جمهور دو کشور همچنین در مورد طرح ابتکاری صلح آفریقا گفت‌وگو و توافق کردند که در جریان نشست پترزبورگ، دیداری برای تبادل نظر در مورد دستور کار دوجانبه و بین المللی برگزار کنند.

انتهای پیام

 

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها