شهردار استانبول در آستانه ممنوعیت سیاسی و حبس

شکایت جدیدی علیه شهردار استانبول به اتهام توهین علنی به یک مقام دولتی در دادگاه منطقه‌ای تنظیم و دفتر دادستان عمومی این شهر خواستار حداکثر مدت حبس دو سال و چهار ماه و ممنوعیت سیاسی برای او شده است.

شهردار استانبول در آستانه ممنوعیت سیاسی و حبس

 دادستان عمومی استانبول اعلام کرد "شادی یازیجی" شهردار منطقه توزلا، کسی است که اکرم امام‌اوغلو به او در جریان سخنرانی افتتاحیه یک تصفیه خانه فاضلاب در سال ۲۰۲۲ توهین کرد.

دفتر دادستان عمومی استانبول مدعی شد: امام‌اوغلو که در آن زمان سخنرانی می‌کرد آنطور که شایسته یک سیاستمدار است، صحبت نکرد بلکه از لحنی استفاده کرد که باعث دامن زدن به خشم مردم شد.

امام‌اوغلو در آن زمان گفته بود: دوست ما شهردار توزلا به اینجا آمده تا مزاحمت ایجاد کند. او بدون حسن نیت به اقدامات تحریک آمیزش ادامه می‌دهد.

دادگاهی در ترکیه ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ امام‌اوغلو را برای دو سال از داشتن پست در حزب جمهوری‌خواه خلق منع و به اتهام توهین به ۱۱ عضو اداره عالی انتخابات ترکیه برای هفت ماه حبس محکوم کرد.

این دادگاه همچنین ممنوعیت سیاسی علیه وی وضع کرد که بایستی پیش از اجرا توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شود.

امام‌اوغلو یکی از چهره‌های سیاسی ترکیه است که از زمان پیروزی قاطع در انتخابات شهرداری استانبول در ۲۰۱۹ از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه بارها هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها