فرش قرمز ۶۰۰ میلیارد دلاری آفریقا برای ایران

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: هدف اصلی از این سفر ارتقای روابط با کشورهای دوست و همسو، توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، همکاری در ایجاد و توسعه مراکز فناوری و نوآوری مشترک، صادرات خدمات فنی، مهندسی، کشاورزی و پزشکی و بطورکلی تنوع‌بخشی به مقاصد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است.

فرش قرمز ۶۰۰ میلیارد دلاری آفریقا برای ایران

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: رئیس جمهور بامداد فردا عازم قاره آفریقا می‌شود و در طی این سفر سه روزه از سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه بازدید می‌کند.

این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به آفریقا پس از یازده سال است و برخی وزرا و مقامات از وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

هدف اصلی از این سفر ارتقای روابط با کشورهای دوست و همسو، توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان، همکاری در ایجاد و توسعه مراکز فناوری و نوآوری مشترک، صادرات خدمات فنی، مهندسی، کشاورزی و پزشکی و بطورکلی تنوع‌بخشی به مقاصد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است.

طی دو سال گذشته دولت سیزدهم تلاش کرده با ایجاد تعادل در سیاست خارجی، دیپلماسی خارجی ایران را محدود به یک توافق خاص یا چند کشور محدود نکند و اولویت خود را به ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه، همسو و دوست اختصاص دهد.

اگرچه حجم تجارت خارجی ایران با قاره آفریقا نسبت به سال ۹۹ جهش ۱۰۰ درصدی داشته است، اما به هیچ وجه کافی نیست و روابط اقتصادی ما باید متناسب با بازار حدوداً ۶۰۰ میلیارد دلاری قاره آفریقا افزایش یابد.

 

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها