زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین به زودی اعلام می شود

وزیر کشور با اشاره به دیدار اخیرش با همتای عراقی برای پیگیری سفر اربعین، گفت: گذرنامه خاص پیش بینی شده برای اربعین در جلسه با وزیر کشور عراق مورد بررسی قرار گرفت که زمان صدور آن از سوی اداره گذرنامه نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین به زودی اعلام می شود

احمد وحیدی امروز(یکشنبه، ۱۸ تیرماه) در حاشیه جلسه بررسی وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در برگزاری مراسم اربعین گفت: در جلسه امروز تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف برای تسهیل خدمات رسانی به زائران در نظر گرفته شده بود، مرور شد و امیدواریم با بررسی های امروز، کمبودها جبران شود.

وی با اشاره به پیش بینی صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین، افزود: گذرنامه خاص پیش‌بینی شده در جلسه روز گذشته با وزیر کشور عراق بررسی شد که زمان صدور آن توسط اداره گذرنامه فراجا اعلام خواهد شد.

وحیدی درباره تردد زائران اربعین عنوان کرد: تدابیری برای بهینه‌سازی راه‌ها اندیشیده شده و قرار است دروازه‌های ورودی (گیت) در مرزها به ۱۲ ورودی افزایش یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با زمان بندی سفر از سوی زائران حداقل تراکم در زمان‌های خاص در گذرگاه‌های مرزی به‌وجود آید.

وزیر کشور به موضوع بیمه زائران نیز اشاره کرد و گفت: قرار است وزارت اقتصاد در زمینه بیمه زوار، حمل و نقل و ‌پارکینگ‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

وحیدی همچنین گفت: اتباعی که مقیم ایران هستند، برابر هماهنگی‌های انجام شده، از مرز شلمچه عبور خواهند کرد و مشکلی ندارند اما اتباعی که از کشورهای خود از طریق مرز ایران وارد عراق می‌شوند، طبق توافق صورت گرفته با طرف عراقی علاوه بر مرز هوایی، از مرزهای مشخص شده نیز می توانند وارد این کشور شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها