زندان های فرانسه دیگر جا ندارد!

وزیر کشور فرانسه از بازداشت صد‌ها نوجوان در جریان ناآرامی‌های اخیر و استقرار هزاران پلیس و مامور امنیتی در سراسر این کشور خبر داد.

زندان های فرانسه دیگر جا ندارد!

«جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که از هفته گذشته تاکنون، ۳۲۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های مربوط به قتل یک نوجوان در فرانسه بازداشت شده‌اند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» دارونین در بازدید از شهر «ریمز» گفت که میانگین سنی دستگیر شدگان ۱۷ سال و برخی از ۱۲ یا ۱۳ سال بودند.

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

اگرچه از میزان  شورش‌ها در فرانسه کمی کاسته شده، اما وزارت کشور بار دیگر ۴۵۰۰۰ پلیس و ژاندارم را در سراسر فرانسه مستقر کرده است.

اینک پلیس این کشور برای کنترل اوضاع و پایش مردم از پهپاد استفاده می‌کند. پلیس فرانسه اجازه استفاده از پهپاد در پاریس و بسیاری از شهرهای اطراف برای نظارت بر تظاهرات دریافت کرده است.

«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه با تاکید بر اینکه دولت در روزهای اخیر سخت برای برقراری نظم در کشور تلاش کرده است، تاکید کرد که دولت تا برقراری نظم تلاش خواهد کرد.

ناآرامی‌ها در فرانسه واکنش‌های همسایگان این کشور را نیز دربرداشت به طوریکه «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت که «با نگرانی» ناآرامی ها در فرانسه را دنبال می‌کند.

شولتز در مصاحبه با تلویزیون «ای آردی» آلمان گفت که در حالی که با نگرانی اوضاع را تعقیب می‌کند، مطمئن است که ماکرون با موفقیت اوضاع را آرام خواهد کرد. صدر اعظم آلمان گفت: «انتظار ندارم که فرانسه بی ثبات شود.»

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها