دستگاه های امنیتی به دنبال حامیان "سلاح‌ورزی"

خبرهای دریافتی حاکی است نهادهای امنیتی در حال کشف شبکه نفوذ حامیان سلاح‌ورزی هستند.

دستگاه های امنیتی  به دنبال حامیان "سلاح‌ورزی"

حواشی اقدامات حسین سلاح‌ورزی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران همچنان ادامه دارد، در تازه‌ترین تحول با وجود دعوت قبلی جهت حضور در مراسم روز صنعت و معدن که با شرکت رئیس جمهور و مقامات ارشد دولتی و بخش خصوصی برگزار شد از حضور وی ممانعت شد و وی در این مراسم حضور نداشت.

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که حسین سلاح‌ورزی با وجود ردصلاحیت از سوی مراجع نظارتی که به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ابلاغ شده بود در این انتخابات حاضر و با تخلف محرز این انجمن به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی انتخاب شد.

در همین خصوص تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با وزیر صمت خواستار ابطال این انتخابات شده بودند و بر همین اساس موضوع در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس و همچنین شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی قرار گرفت.

صلاحیت «سلاح‌ورزی» از سوی وزارت اطلاعات رد شده بود

خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود  مجلس در همین خصوص و بعد از برگزاری چند جلسه اعلام کرد، صلاحیت سلاح‌ورزی برای انتخابات اتاق بازرگانی از سوی وزارت اطلاعات رد شده بود. شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در حال بررسی است و رأی شورا پس از اتمام روند بررسی‌ها برای ابطال انتخابات یا برگزاری مجدد انتخاب رئیس اتاق صادر می‌شود.

از سوی دیگر تاکنون سه جلسه شورای‌عالی نظارت با حضور دستگاه‌های امنیتی در خصوص تخلفات انتخابات مذکور برگزار شده است و گزارش کامل تخلفات هم با حضور دبیر شورای‌عالی نظارت به کمیسیون اصل نود و با حضور وزیر صمت به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شده است،

در همین راستا دبیر شورای‌عالی نظارت براتاق بازرگانی تصریح کرد: روز انتخابات، سلاح‌ورزی با وجود تأکید نمایندگان دولت و نهاد نظارتی مبنی بر عدم امکان کاندیدا شدن به‌عنوان نامزد رئیس اتاق حضور پیدا کرده است. انجمن نظارت متشکل از چهار نفر تعیین‌شده از سوی اتاق و یک نفر از سمت دولت است، این اعضا با وجود این مسائل انتخابات اتاق را برگزار کرده‌اند. با توجه به همسویی انجمن نظارت با مدیریت غالب اتاق و نیز هماهنگی حوزه حقوق اتاق با برخی واحدهای قضایی و وجود نقص در قانون اتاق باید تصمیم نهایی کاملاً حساب‌شده باشد.

اقدام دستگاههای امنیتی برای کشف شبکه نفوذ حامیان "سلاح‌ورزی"

ماجرای عدم توجه به استعلامهای مرتبط با حسین سلاح‌ورزی نقطه عطفی برای ورود نهادها و مراجع نظارتی به اقدامات خلاف‌قانون صورت‌گرفته بود، بر این مبنا خبرهای دریافتی تسنیم حاکی است نهادهای امنیتی در حال کشف شبکه نفوذ حامیان سلاح‌ورزی هستند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این شبکه که اخیراً تحرکاتی برای عادی‌سازی فعالیت سلاح‌ورزی برای تثبیت حضور رئیس غیرقانونی بر صندلی ریاست اتاق بازرگانی آغاز کرده تحت‌نظر دستگاههای امنیتی کشور قرار گرفته‌اند، به‌عنوان مثال حضور وی در یک همایش رسمی با عنوان امنیت سرمایه‌گذاری حواشی جدی ایجاد کرده بود و باید مشخص شود چه‌کسانی زمینه حضور وی در این دست مراسمها را فراهم می‌کنند، ماجرا تا حدی چالش‌برانگیز شد که میزان رسانه رسمی قوه قضاییه اقدام به تکذیب برخی تصاویر منتشرشده از حسین سلاح‌ورزی با مقامات ارشد قضایی کرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها