تسلیحات آمریکا در اوکراین نابود می‌شوند

سفارت روسیه در واشنگتن ضمن تاکید بر نابودی تجهیزات نظامی آمریکا در اوکراین تصریح کرد که جان مردم اوکراین برای ایالات متحده مهم نیست و این کشور تنها به دنبال تحمیل شکست بر مسکو است.

تسلیحات آمریکا در اوکراین نابود می‌شوند

به گزارش تیترکوتاه؛  سفارت روسیه در واشنگتن و در واکنش به اعلام آمریکا مبنی بر بسته جدید کمک نظامی به اوکراین ، اعلام کرد: زندگی اوکراینی‌ها برای مقامات ایالات متحده معنایی ندارد و واشنگتن در فکر تحمیل یک شکست راهبردی به مسکو است.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه مطبوعاتی منتشرشده توسط سفارت روسیه آمده است: «محموله‌های جدید کمک‌های نظامی (به اوکراین) تنها هدف واشنگتن برای شکست راهبردی فدراسیون روسیه را تأیید می‌کند؛ به همین دلیل است که واشنگتن شهروندان خود را به سمت تحمل ماجراجویی‌های ناامیدانه‌تری سوق می‌دهد. زندگی اوکراینی‌ها برای مقامات آمریکایی هیچ معنایی ندارد».

سفارت روسیه در این بیانیه افزود: تلاش آمریکا برای شکست روسیه «به دست عوامل دست‌نشانده کی‌یف» بیهوده است؛ ارتش روسیه روز به روز، افسانه‌ها درباره کیفیت بی‌نظیر تسلیحات آمریکایی و ناتو رد می‌کند.

در ادامه بیاینه سفارت مسکو آمده است: سفارت گفت: «ابزارهای نظامی تغییر شکل یافته که در دونباس و دونتسک و لوگانسک بلند می‌شود، بهترین پاسخ برای کسانی هستند که مشتاق اجرای طرح‌های ژئوپلیتیک ساختگی هستند».

خبرگزاری «رویترز» روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۷ژوئن) گزارش داد که وزارت دفاع ایالات متحده  اعلام کرده واشنگتن بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را به اوکراین اختصاص خواهد داد.

دو مقام آمریکایی گفته‌اند که بسته کمک‌های جدید شامل خودروهای زرهی است که اوکراین در حال حاضر در جنگ خود با روسیه به آن نیاز دارد. انتظار می‌رود بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید شامل ۳۰ خودروی جنگی بردلی و ۲۵ نفربر زرهی استرایکر باشد.

این بسته کمک تسلیحاتی جدید در حالی از سوی واشنگتن به کی‌یف اختصاص داده شده که تحولات میدانی برخلاف خواست اوکراین و حامیانش پیش می‌رود. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است اوکراین در جریان آنچه ضدحمله اخیر این کشور علیه نیروهای روسیه نامیده شد، قریب به نیمی از تجهیزات زرهی دریافتی از کشورهای عضو ناتو و حامیان غربی خود را از دست داده است.

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شب یکشنبه، پس از تماس تلفنی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، خواستار تشدید فشارهای غرب علیه روسیه شد. بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، زلنسکی تصریح کرده که در جریان تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص ارسال تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین گفت‌وگو داشته است.

زلنسکی که در دوران زمامداری خود حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده است، در یک پیام ویدئویی دیگر خاطرنشان کرده که «تقویت توپخانه کی‌یف»و ارسال چندین موشک انداز در دستورکار گفت‌وگوهای وی با رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. او ضمن اذعان به گفت‌وگویش با کاخ‌سفید درباره تحولات داخلی مسکو، تصریح کرده که «جهان باید تا زمان برقراری نظم بین‌المللی، به روسیه فشار آورد».

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، بسیاری از کشورهای غربی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه وضع کرده و از کی‌یف حمایت مالی، نظامی، فنی و... به عمل آورده‌اند. کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا، علی‌رغم موضع قاطع و تصریح مکرر مسکو مبنی بر اینکه عملیات در دونباس تا دستیابی به تمام اهداف آن متوقف نخواهد شد، تلاش می‌کنند تا مانع از اهداف عملیات نظامی روسیه شوند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها