تحریم جدید آمریکا علیه گروه واگنر

آمریکا روز سه شنبه چهار شرکت و یک فرد مرتبط با گروه نظامی خصوصی موسوم به واگنر را در فهرست تحریم ها قرار داده‌است.

تحریم جدید آمریکا علیه گروه واگنر

به گزارش تیترکوتاه؛ تحریمها ی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ، شرکت‌هایی را در جمهوری آفریقای مرکزی، امارات و روسیه که به گروه واگنر و یوگنی پریگوژین بنیانگزار این گروه مرتبط هستند, هدف قرار داد.

آمریکا تاکنون چندین بار تحریم‌هایی را علیه پریگوژین و گروه واگنر اعمال کرده است. یکی از این تحریم‌ها به دلیل ادعای واشنگتن مبنی بر تلاش رییس واگنر برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا است.

به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا, این شرکت‌ها مشغول تجارت طلا هستند و درآمد حاصل از این تجارت به گروه واگنر کمک می‌کند

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: گروه واگنر با بهره برداری از منابع طبیعی در کشورهایی مانند جمهوری آفریقای مرکزی و مالی، عملیات بی‌رحمانه خود را تامین می‌کند. آمریکا به هدف قرار دادن درآمدهای گروه واگنر برای کاهش گسترش و خشونت آن در آفریقا، اوکراین و مناطق ادامه خواهد داد.

چندین آژانس دولتی دیگر آمریکا سه شنبه توصیه‌های جدیدی را در ارتباط با تجارت طلا در سراسر جنوب صحرای آفریقا صادر کردند.

روز جمعه دوم تیرماه گروه شبه نظامی واگنر مدعی شد که نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی به اردوگاه این گروه انجام دادند. وزارت دفاع روسیه این ادعاها را رد کرد اما نیروهای واگنر به فرماندهی یوگنی پریگوژین کنترل چندین ساختمان غیرنظامی در روستوف را در اختیار گرفته و به سمت مسکو حرکت کردند.

پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی اقدامات رئیس واگنر را یک شورش مسلحانه و خیانت به کشور توصیف کرد. همان روز پوتین با وساطت الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود طی توافقی این قضیه را خاتمه داد.

در نتیجه مذاکرات، پریگوژین تحرکات نیروهای خود را در روسیه متوقف کرد و به آن‌ها دستور داد به سمت اردوگاه‌هایشان عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها