جاسوسی آمریکا برای حفاظت از مقامات پنتاگون

یک سند نشان می دهد، وزارت دفاع آمریکا قصد داشته از برخی ابزارها و نرم‌افزارها برای مشخص کردن محل دقیق حضور کاربران و رصد تهدید های آنلاین علیه مقام های پنتاگون استفاده کند.

جاسوسی آمریکا برای حفاظت از مقامات پنتاگون

گزارش تیترکوتاه؛ یک سند نشان می‌دهد «گردان خدمات حفاظت» در ارتش آمریکا از ابزارهایی برای جاسوسی از افراد استفاده می‌کند که قادر است محل حضور هر فردی را شناسایی کند.

«گردان خدمات حفاظت» یکی از یگان‌های کمترشناخته‌شده ارتش آمریکا است که وظیفه حفاظت از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا در برابر تهدیدهایی مانند «ترور، ربایش، صدمه یا غیره» را بر عهده دارد. 

پایگاه اینترسپت گزارش داده این یگان به تازگی حیطه وظایفش را گسترش داده و نظارت بر فضای مجازی برای رصد تهدیدهای موجود علیه مقام‌های پنتاگون را هم بر عهده گرفته است. این پایگاه خبری-تحلیلی بر مبنای بررسی سندی که مربوط به تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ است این خبر را گزارش داده است. گسترش حیطه اختیارات این گردان پیش از این توسط رسانه‌های دیگر گزارش نشده بود. 

«لیا سایتیستا»، مدیر برنامه «پرایوسی اینترنشنال» که یک سازمان غیرانتفاعی برای رصد مسائل مربوط به حریم خصوصی است به اینترسپت گفت، ممکن است دلایل مشروعی برای نفوذ به حریم خصوصی یک فرد از طریق جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن وجود داشته باشد و این به ویژه برای جرائم جدی و تروریستی مطرح است. وی اضافه کرد، با وجود این، ابراز یک نظر مثبت یا منفی درباره یک مقام بلندپایه، حتی اگر خطرات زیادی علیه او وجود داشته باشد، نمی‌تواند دلیل کافی برای جاسوسی نهادهای دولتی باشد و آنها حتی حق ندارند مکان دقیق حضور افراد را مشخص کنند.

واشنگتن‌اگزماینر نوشته با توجه به تهدیدهای موجود علیه مقام‌های آمریکایی ربوده شدن خودروهای برایان هوک از منزل او در شهر «فرفکس» در ایالت «ویرجینیا» از نگاه مقام‌های انتظامی فدرال یک شکست امنیتی تلقی عظیم می‌شود.

«فرانسیس سیبولد»، سخنگوی بخش تحقیقات جنایی ارتش در پاسخ به سوال اینترسپت درباره این گزارش، این رسانه را به صفحه اینترنتی یگان مذکور که نامش را به «دفتر میدانی حفاظت اجرایی و تحقیقات ویژه» تغییر داده ارجاع داد. سیبولد به سوالات دیگر اینترسپت درباره رصد فضای مجازی توسط این یگان پاسخ نداد. 

در سند مورد استناد اینترسپت تصریح شده پنتاگون قصد داشته از برخی ابزارها و نرم‌افزارها نه تنها برای شناسایی «تهدیدهای آنلاین» بلکه برای مشخص کردن محل دقیق حضور کاربران استفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها