استرالیا مسئولیت جنایت در افغانستان را نمی پذیرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرد، بدون شک مقام‌های استرالیا تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا موضوع جنایت‌های جنگی که نظامیان این کشور در افغانستان مرتکب شده‌اند، را بپوشاند.

استرالیا مسئولیت جنایت در افغانستان را نمی پذیرد

به گزارش تیتر کوتاه؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مقام‌های استرالیایی به دنبال پوشاندن جنایت‌های جنگی نظامیان این کشور در افغانستان هستند.

وی افزود کابینه پیشین استرالیا نیز به همین دلیل درباره جنایت‌های جنگی در افغانستان هیچ گامی بر نداشت.

زاخارووا گفت حقایق آشکارشده از جنایت‌های جنگی استرالیا در افغانستان نشان می‌دهد که این مسئله یک مشکل بنیادی عمیق در نیروهای ویژه این کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرد، حکم صادرشده در مورد «رابرتز اسمیت» در اصل منجر به مجازات وی نخواهد شد و بدون شک که مقام‌های استرالیا تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا موضوع جنایت‌های جنگی که نظامیان این کشور در افغانستان مرتکب شده‌اند، را بپوشانند. استرالیا عیب‌های خود را نادیده می‌گیرد اما به راحتی کشورهای دیگر را به دلیل عدم رعایت معیارهای کشورهای غربی مورد سرزنش قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت افغانستان نیز اظهار داشت علاوه بر استرالیا برخی کشورهای دیگر نیز در بیست سال گذشته در افغانستان مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند و باید در این باره پاسخگو باشند.

وی افزود: «از این جنایت ها نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. به باور ما تمام نیروهای اشغالگر، مربوط هر کشوری که بودند جنایت‌های بشری را انجام دادند و مردم افغانستان را به شهادت رساندند. خانه‌های مردم را خراب کردند».

برخی از بازماندگان قربانیان جنایت نظامیان استرالیایی در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان خواستار مجازات عاملان این جنایت‌ها و دریافت غرامت هستند.

دفتر بازرسی ویژه استرالیا نیز چندی قبل در گزارشی اظهارداشت در حال بررسی بیش از 40 پرونده مربوط به جنایت‌های جنگی در افغانستان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها