رئیس جمهور در صحن علنی مجلس؛

کسانی که یک میلیون مسکن نساخته اند باید پاسخگو باشند

رئیس‌جمهور گفت: یکی از نکات مهم در برنامه هفتم مردم پایه بودن و داشتن مشارکت مردمی در تصمیمات است و باید به مردم میدان بدهیم و نقش دولت حمایت، هدایت و نظارت باشد.

کسانی که یک میلیون مسکن نساخته اند باید پاسخگو باشند

به گزارش تیترکوتاه؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز(یکشنبه) با حضور در مجلس برای تقدیم برنامه هفتم توسعه گفت: خداوند را شاکرم که عنایت فرمود امروز در جمع نمایندگان محترم مردم و رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه در این تاریخ بتوانیم با تلاش‌های این عزیزان در حوزه های علمی و پژوهشی برنامه هفتم را تقدیم مجلس کنیم.

وی با بیان اینکه سیاستهای ابلاغی در اواخر شهریور 1401 برنامه هفتم از طرف رهبر انقلاب به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد و سازمان برنامه وبودجه در گیر بودجه 1402بودند و کار برنامه هفتم از دیماه در سازمان برنامه و بودجه آغاز و پیش نویس آن تا اسفندماه آماده شد، گفت: در فروردین و اردیبهشت در دولت مورد بررسی قرار گرفت و بعد از رفت و برگشتهایی، نهایتا تکمیل شد و امروز تقدیم مجلس می شود.

وی با بیان اینکه میزان اجرایی شدن 6 برنامه قبل قابل ارزیابی است و حتما یک آسیب شناسی نسبت به 6برنامه نیاز بود چون خوشبینانه می‌گویند 30تا 35درصد از برنامه های گذشته اجرایی شده که این میزان قابل قبول نیست، تصریح کرد: دولت را با برنامه شروع کردیم و اصل 134قانون اساسی شاید برای اولین بار اجرایی شد و این برنامه تحولی در معرض اساتید و صاحب‌نظران قرار گرفت و این برنامه مبتنی بر سیاست‌های مصوب بود.

رئیس افزود: اینکه برخی می‌گفتند دولت آیا برنامه دارد یا نه؟ دولت برنامه داشت و برنامه اش را هم در اختیار همه گذاشت و این برنامه نگاه آسیب شناسانه ای نسبت به 6برنامه گذشته دارد و مبتنی بر توانمندی ها و ظرفیت‌های کشور است.

رئیس جمهور با تأکید براینکه مناسب نیست که برنامه را محلی برای اصلاح قوانین جاری کشور بدانیم، گفت: برخی از دوستان توقع داشتند که در برنامه برخی مسائل جاری را حل کنیم که توقع درستی بود ولی نمی‌توان در برنامه به همه چیز اشاره کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه برنامه هفتم دو خصوصیت «مسئله محوری» و «توجه به اولویت ها» هست، گفت: در این برنامه سه سند را داریم که یکی مربوط به مستندات برنامه و آسیب‌شناسی تحلیلی برنامه است که این مستندات سند مفصلی است که تمام مستندات برنامه در آن نمود دارد و سند دوم سند برنامه است و سند سوم مربوط به مقرراتی است که برداشت دولت آن است که نیازمند قانون نیست و در حیطه اختیارات دولت است.

رئیس ادامه داد: یکی از نکات مهم در برنامه هفتم مردم‌پایه بودن و داشتن مشارکت مردمی در تصمیمات است و باید به مردم میدان بدهیم و نقش دولت حمایت، هدایت و نظارت باشد. 

وی با اشاره به اینکه برخی ناترازی ها در بودجه و نظام بانکی و پولی و ناترازی در منابع و مصارف آب و انرژی و صندوق های بازنشستگی موجب مشکلاتی شده است، تصریح کرد: دولت وقتی کار را آغاز کرد، اکثر استان‌ها مشکل آب داشتند و دولت تمرکز خود را برای حل این ناترازی گذاشت و 7هزار مگاوات برق به شبکه سراسری وصل شد و برنامه ریزی شده 35هزار مگاوات برق، نیاز کشور را حل کند.

رئیس جمهور با تأکید براینکه یک میلیون مسکن نیاز مردم است و آنهایی که نساخته اند هم باید جواب بدهند که چرا نساخته اند و 600هزار مسکن کمتر ساخته اند و ما بدنبال ساخت این یک میلیون ساخت مسکن هستیم، گفت: سیاست جمعیت مسئله مهم کشور است و در این قانون پیش بینی شده است. 

ادامه دارد...

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • کرمانی

    اقای رئیسی اگر راست میگویید.پیگیری کنید چرا ریس بنیاد مسکن عنبراباد جیرفت سنگ جلوی پای مردم برای دادن وام می اندازد وبهر بهانه ای وام مسکن نمیدهد فقط به هر که دلش بخواهد یا سفارشی میدهد.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها