واکنش رسانه‌های جهان به سفر رئیسی

سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین در کانون توجه رسانه های جهان قرار گرفته است.

واکنش رسانه‌های جهان به سفر رئیسی

خبرگزاری رویترز نوشت: رئیس جمهور ایران روز دوشنبه در جریان بازدید از کاراکاس گفت که ایران و ونزوئلا می‌خواهند تجارت دو جانبه را از ۳ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهند. در این سفر دو کشور یادداشت تفاهمی برای گسترش همکاری در پتروشیمی با هدف انجام پروژه‌های مشترک با تکیه بر همکاری‌های نزدیک خود در حوزه نفت امضا کردند. رئیسی در بیانیه‌ای با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پس از امضای قرارداد پتروشیمی و ده‌ها قرارداد همکاری دیگر گفت: تصمیم داریم همکاری‌های دو کشور را افزایش دهیم.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز دوشنبه سفر دیپلماتیکی به آمریکای لاتین را با اولین توقف در کاراکاس آغاز کرد و گفت که کشورش و ونزوئلا «دوستانی» با «دشمنان مشترک» هستند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: ایران و ونزوئلا مجموعه ای از توافق نامه های همکاری امضا می کنند که تحریم های آمریکا را به چالش می کشند. رئیس جمهور ایران در دیدار با همتای ونزوئلایی خود در کاراکاس از امضای ۱۹ توافقنامه خبر داد.

الجزیره هم اعلام کرد: ایران گفته است ایستادگی در برابر امپریالیسم غربی پیام اصلی سفر رئیس جمهور است.ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران سفر سه کشوری به آمریکای لاتین را با هدف تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با متحدان مخالف حاکمیت غرب آغاز کرده است. انتظار می‌رود که او از ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه، همه کشور‌هایی که از سوی آمریکا نیز تحریم شده اند، دیدار کند.

عرب نیوز اعلام کرد: رئیس جمهور ایران تور آمریکای لاتین را با توقف در ونزوئلا آغاز کرد.


 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها