ماجرای ساعت میرسلیم و برند پتک فیلیپ

ماجرای ساعت میرسلیم و برند پتک فیلیپ

پتک فیلیپ یکی از برند‌های لوکس ساعت است که به‌خاطر دست‌ساز بودن و موتور مکانیکی یا کاربرد طلا یا سنگ قیمتی در ساخت قاب شهرت دارد. بعضی از این ساعت‌ها تولید محدود دارند و گاهی پایشان به حراج کریستی باز می‌شود.

قیمت ساعت پتک فیلیپ اصل با موتور اتومات و متریال بدنه واقعی که گاهی شامل طلا می‌شود، ممکن است بین 80 تا 100 هزار دلار و در مواقعی به 300 هزار دلار برسد. یعنی در بهترین حالت داریم درباره ساعتی با قیمت حدود چهار میلیارد تومان حرف می‌زنیم.

ساعت میرسلیم

در این بازه قیمت، ساعت پتک فیلیپ با برند‌هایی مثل رولکس، واشرون و ژژ لکولتر رقابت می‌کند و نهایتا همه‌شان تلاش می‌کنند با استفاده از موتور اتومات و مکانیکی، متریال طلا یا سنگ‌های قیمتی و زینتی، ساعت‌هایی لوکس برای مجموعه‌داران طراحی کنند که ارزش سرمایه‌گذاری هم داشته باشند. شاید اگر هفته پیش به کسی می‌گفتید چنین ساعت‌هایی در ایران پیدا می‌شوند و اتفاقا مشتری پروپا قرص دارند، زیاد حرف‌تان را جدی نمی‌گرفتند، اما از مناظره جنجالی هفته قبل تلویزیون که یک‌سمت آن مصطفی میرسلیم نشسته بود، ساعت پتک فیلیپ و قیمت عجیب‌وغریب آن ورد زبان‌ها شده. هرچند خودش در روز‌های بعدی تلاش کرد با حضور در صحن علنی مجلس و فضای مجازی به مردم و همکارانش توضیح دهد افکارعمومی درباره «ساعت میرسلیم» دچار اشتباه شده و هیجان‌زده قضاوت کرده است.

ساعت پتک فیلیپ چیست؟

ساعت پتک فیلیپ شهرتی جهانی دارد؛ خودشان ادعا می‌کنند در سال 1839 تاسیس شده‌اند و متخصص تولید ساعت‌های خاص هستند. برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود هزار و 200 محصول خاص پتک فیلیپ تولید شده است و در بازار‌های جهانی می‌توان حدود 200 مدل مختلف از ساعت پتک فیلیپ پیدا کرد.

ساعت پتک فیلیپ به‌خاطر کیفیت ساخت عقربه و قاب مشهور است، همین‌طور سنگ‌های قیمتی به‌کار رفته در ساخت آن‌ها و موتور مکانیکی است که ساعت پتک فیلیپ را از بقیه ساعت‌ها متمایز می‌کند. افسانه‌های زیادی هم درباره ساعت پتک فیلیپ وجود دارد. مثل اینکه می‌گویند ساخت یک نمونه دست‌ساز از ساعت پتک فیلیپ چند ماه زمان می‌برد. همچنین معروف است که ساعت پتک فیلیپ توسط افراد به‌عنوان سرمایه‌گذاری خریداری می‌شود.

ساعت پتک فیلیپ را نهایتا باید جز برند‌های مشهور دنیا در زمینه تولید ساعت مچی با جلوه اشرافی طبقه‌بندی کرد که اصرار دارد تمام قطعات از موتور و بدنه گرفته تا عقربه و متعلقات توسط خودش حوالی منطقه کانتون ژنو در سوییس فراهم شوند.

قیمت ساعت پتک فیلیپ اصل با توجه به دست‌ساز بودن قطعات و اتومات بودن موتور، حتی براساس مقیاس‌های جهانی بالاست. همچنین، چون تعداد محدودی از آن‌ها تولید می‌شود و به‌اصطلاح «لیمیتدادیشن» محسوب می‌شوند، امکان دارد یک کلکسیون‌دار، ناچار شود برای داشتن یک ساعت پتک فیلیپ بین 80 تا 100 هزار دلار و حتی در مواردی نزدیک 300 هزار دلار هزینه پرداخت کند. با احتساب دلار 52 هزار تومانی این پول را باید معادل حدودی 15، 16 میلیارد تومان دانست.

ساعت پتک فیلیپ در ایران وجود دارد؟

ساعت پتک فیلیپ اصل در ایران پیدا می‌شود. نه تنها پتک فیلیپ، بلکه برند‌هایی مثل ژژلکولتر، رولکس، واشرون کنستانتین و... را هم می‌توان در مغازه‌ها و گالری‌های ساعت‌فروشی حوالی میدان محسنی که بورس فروش ساعت‌های لوکس است، پیدا کرد.

ایمان حدود 18 سال است در بازار ساعت‌های لوکس فعالیت دارد و به‌فرارو می‌گوید، معامله ساعت‌های خارجی و لوکس به دلار انجام می‌شود. خریداران ایرانی برای یک ساعت نو خارجی از برندی مشهور که آنچنان هم لوکس نیست راحت 12، 13 هزار دلار هزینه می‌کنند. قیمت نمونه دست‌دوم چنین ساعتی معمولا بین سه تا چهار هزار دلار است. به‌گفته ایمان هر نوع ساعت خارجی که بخواهید در بازار ایران پیدا می‌شود؛ حتی ساعت‌های خاص از برند‌های لوکس سوییسی که خودشان ادعا دارند نهایتا 40 تا 50 عدد از آن‌ها به‌صورت محدود تولید شده و قیمت‌شان شاید به 50 هزار دلار و بیشتر برسد.

ساعت پتک فیلیپ یکی از برند‌های لوکس ساعت است که به‌خاطر دست‌ساز بودن و موتور مکانیکی یا کاربرد طلا یا سنگ قیمتی در ساخت قاب شهرت دارد. بعضی از این ساعت‌ها را باید از بوتیک‌های خاص خود برند‌ها خریداری کرد. گاهی هم پایشان به حراج کریستی باز می‌شود.

 

ساعت پتک فیلیپ و سایر برند‌های لوکس این حوزه به‌گفته ایمان با توجه به نبود منع واردات ساعت، به‌راحتی از آن‌طرف آب روانه ایران می‌شوند. گاهی می‌توان یک ساعت خاص را به مچ دست بست و به ایران آورد، اما در مواردی که مطمئن باشند مشتری پای کار وجود دارد، از دوبی 15 تا 20 عدد ساعت را یکجا وارد می‌کنند. ایمان می‌گوید اگر مشتری دنبال مدل خاصی باشد که مغازه‌ها موجود نداشته باشد، می‌تواند ثبت سفارش کند، بخشی از هزینه را بپردازد و منتظر بماند تا دقیقا همان نمونه را برایش از جایی مثل دوبی بیاورند. چنین مشتری‌هایی در بازار ساعت لوکس ایران وجود دارد.

ایمان می‌گوید بعضی فروشگاه‌ها در بورس ساعت لوکس ایران، یک شعبه خارجی در کشور‌های همسایه دارند در عین حال که نباید فراموش کرد بازار فروش ساعت‌های طرح اصلی یا فیک هم داغ است.

ساعت پتک فیلیپ تقلبی هم داریم؟

قیمت ساعت پتک فیلیپ اصل به 80 تا 100 هزار دلار و در مواردی تا 300 هزار دلار می‌رسد. با احتساب دلار 52 هزار تومانی، در بهترین حالت درباره ساعتی به ارزش حدود چهار میلیارد تومان حرف می‌زنیم، اما اگر مرورگر را باز کنید، عبارت ساعت پتک فیلیپ را در کادر جستجو بنویسید و دکمه اینترنت را بزنید، گوگل کلی فروشگاه ایرانی برایتان فهرست می‌کند که همه‌شان ادعا دارند ساعت پتک فیلیپ اصل می‌فروشند.

منبع: فرارو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار