امام جمعه موقت تهران:

نمایندگان و مسئولان مراقب اظهارنظرهای خود باشند

نمایندگان و مسئولان مراقب اظهارنظرهای خود باشند

امام جمعه موقت تهران گفت: ما ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسایل کشور باشند.

به گزارش تیترکوتاه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه تهران (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) در دانشگاه تهران با اشاره به تحولات اخیر فلسطین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی عید فطر، راهبردی را معین کردند و اینکه راهبرد امروز جهان اسلام باید کمک به نیروی داخلی فلسطین باشد. این راهبرد با حمایت جمهوری اسلامی در مسیر طی شده از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک رسیده و روزگار رژیم صهیونیستی را سیاه کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این راهبرد حیاتی و نجات بخش است چون نمی‌شود به معادلات بین المللی و نظامات جهانی و حمایت دولت‌ها چشم امید بست. چشم امید به نیروهای مقاومت اسلامی و حمایت از همه آنها است. تسلیح غزه و کرانه باختری در دستور کار جبهه مقاومت و ایران بوده و کار را به نقطه‌های خوبی هم  رسانده است.

علی اکبری افزود: صهیونیست‌ها گرفتار انفعال بسیار شدیدی هستند. این رژیم روبه زوال برای نجات خود به یکی از سفاک‌ترین عنصرها برای تشکیل کابینه متوسل شده است. خودشان می‌گویند «دولت مجرمان.» اما این روسیاه هم نتوانست کاری را به پیش ببرد و وضعیت خرابتر شد.

وی افزود: وقتی کودکان را می کشند این حملات و رفتارها حکایت از استیصال این رژیم دارد البته کارنامه این رژیم سفاک مملو از  کشتن مردمان عادی است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: در شرایط فعلی وظیفه همه ما این است که از  جریان مقاومت فلسطین حمایت کنیم چون در این حملات هوشمندانه ایستاندند. باید همه امت اسلامی از آنها  حمایت کنند تا آنها  بتوانند به نقطه بازدارندگی برسند.

علی اکبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی خود را از دست داده، گفت: این نشانه زوال و افول این رژیم است باید قدرت بازدارندگی در جبهه مقاومت تقویت شود و مقاومت فلسطین با قوت و سربلندی  این راه را ادامه دهد آنها از حمایت امت اسلامی، ایران عزیز و امام امت بهره مند هستند و ان شاء الله به هدفهایشان خواهند رسید و خواسته‌هایش را به دشمن پلید تحمیل خواهند کرد.

انقلاب اسلامی آغاز حرکت جمعی و سازمان یافته شیعیان امام صادق(ع) است

علی اکبری در فرازی از خطبه نخست با آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: سالروز شهادت امام ششم فرصت مغتنمی برای تلاش فردی و جمعی در مسیر شناخت بهتر این امام مظلوم و مجهول القدر و هم فرصتی است برای مراجعه به آموزه های مکتب آن حضرت و توقعاتی که این امام بزرگوار از ما و از دوستانشان دارند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ملت ایران که در مودت اهل بیت زبانزد روزگار است در این مناسبت با برگزاری مجالس پرشور و سرشار از معرفت و شعور، عرض ارادت جانانه و خالصانه‌ای را به ساحت آن حضرت در شب و روز شهادت آن حضرت خواهند داشت.

علی اکبری ادامه داد: دریافتن توصیه‌ها و مرور توقعات امام صادق(ع) یکی از مهمترین کارکردهای چنین مناسبتی است که با مطالعه و مراجعه این مهم محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضرت امام صادق (ع) نقشه راه زیست سعادتمندانه شیعه، بلکه علم اسلام و در یک نگاه جهان بشریت را به زیبایی تبیین کردند. یکی از کارهای بزرگ امام صادق این بود که مرزهای فکری را تبیین و در حوزه‌های اعتقادی، اسلام ناب را معرفی کردند و در ادامه نهضت بزرگی که پدر ارجمندشان آغاز کردند در حوزه‌های گوناگون مرزهای دانش را توسعه دادند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: امام صادق(ع) سازماندهی درونی امت اسلامی و انسجام داخلی شیعیان را دستور کار ویژه خود قرار دادند و در این مساله سرمایه گذاری کردند و چارچوب فکری دارای قواعد فقهی و نظم اجتماعی را در دسترس پیروان خود قرار دادند که باید این مهم را قدر دانست.

علی اکبری انقلاب اسلامی را آغاز حرکت جمعی و سازمان یافته شیعیان امام صادق(ع) دانست و  با بیان اینکه در تقوای الهی باید پیشگام باشیم گفت: امام صادق(ع) بسیار بر دین شناسی تاکید کرده‌اند و همواره فرموده‌اند شیعه باید دائم در حال درک بهتر از دین باشد. شیعه امام صادق (ع) یعنی کسانی که در عالی‌ترین سطح اتحاد درونی دارند. امام صادق (ع) از شیعیان خود توقع دارند که در مساله اخوت سرآمد زمانه خودشان باشند. در مکارم اخلاق، شاخصه ایجاد اعتماد اجتماعی صداقت و راستگویی است و امیدواریم به رغم تمامی دشمنی‌ها، یک خودسازی جمعی، امتی و تمدنی را ادامه دهیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: دهه آخر ماه مبارک رمضان سه اتفاق بزرگ رخ داد که یکی حضور شورانگیز و معنوی مردم در شب‌های قدر بود و دیگری برگزاری راهپیمایی روز قدس است که از نظر حضور مردم بسیار پرشور بود. سومین اتفاق، حضور میلیونی مردم در نمازهای عید سعید فطر بود که حکایت از تفاوت محسوس آن با سال‌های قبل دارد.  

وی در در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این روزها یک رویداد بسیار بزرگ در حوزه کتابخوانی و نشر برای عموم مردم و فرهیختگان در حال برگزاری است. اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی است و به رغم میدان‌داری رسانه‌های جدید، کتاب جایگاه خودش را دارد و کتابخوانی باید به یک فرهنگ و عادت عمومی در جامعه ما تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس


    مجلس تاکنون ثابت کرد که «انقلابی» نیست و تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها