نیکزاد:

نام هیچ نماینده ای در لیست دریافت کنندگان خودرو نیست!

نام هیچ نماینده ای در لیست دریافت کنندگان خودرو نیست!

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ما از آقای علیرضابیگی خواستار ارائه اسامی نمایندگانی تحویل گیرنده خودرو شدیم که ایشان هیچ اسمی را به هیئت نظارت نداد.

به گزارش تیتر کوتاه؛علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب قالیباف ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده دارد، در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی نماینده ساری درباره انتشار اسامی دریافت کنندگان خودرو گفت: آقای علیرضابیگی مطلبی را بیان کرده بودند که 70 تا 75 نماینده حواله خودرو دریافت کرده و رابطه آن را با استیضاح فاطمی امین جویا شدند؛ بر همین اساس نیز هیئت  نظارت جلسه فوق‌العاده‌ای را برگزار و از ایشان دعوت کرد، ما خواهش کردیم اسامی کسانی که حواله گرفته‌اند و اسامی نمایندگان را بدهند که به صراحت اعلام می‌کنم آقای علیرضا بیگی هیچ اسمی را به هیئت نظارت نداده است.

وی افزود: ضمن اینکه آقای غضنفرآبادی نیز  به عنوان سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همان زمان اعلام کرد که این ادعا کذب است.

نیکزاد با اشاره به سخنان اخیر درویشیان بازرس ویژه رئیس جمهور در خصوص دریافت خودرو توسط 100 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از این صحبت‌ها بنده در دو روز گذشته با آقای درویشیان تماس گرفتم و به عنوان بازرس ویژه رئیس جمهور گفتم که اسامی 100 نماینده‌ای که اعلام کردید که خودرو گرفته‌اند را به ما بدهید؛ ما دنبال اسامی و حواله‌ها هستیم؛ ایشان گفت که چنین حرفی نزده و قرار شد تکذیب کند و دیشب هم تکذیب کردند.

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: در تیرماه سال 1400 قبل از تشکیل دولت آقای رئیسی و قبل از رای اعتماد در 10 شهریورماه 1400 به فاطمی امین و استیضاح اول در دی ماه دی ماه 1401 و استیضاح دوم در دهم اردیبهشت ماه، مجلس شورای اسلامی به وظایف انقلابی خود عمل کرد و کسانی که در قطار دولت نشسته و احتمالا نمی‌توانند رئیس جمهور را همراهی کنند را استیضاح کرد؛ ملت ایران، هیچ سندی در هیئت نظارت نداده‌اند. آقای علیرضابیگی هم یک سوال داشت که رابطه خودروهایی که در تیرماه سال 1400 مطرح است با استیضاح چیست که ما هیچ رابطه‌ای پیدا نکردیم.

نیکزاد اضافه کرد: آقای درویشیان هم بیان داشت که مصاحبه‌ای نداشته و تکذیب کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نطق قبل از دستور خود اشاره داشت؛ دامن مجلس انقلابی از اینها مبراست اجازه دهید دولت و مجلس شورای اسلامی به مباحث اصلی کشور رسیدگی کند.

همچنین علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در تذکر خود مطرح کرد که هیئت نظارت، اسامی که علیرضا بیگی نماینده تبریز درباره خودروهای تحویلی به نمایندگان را داده است منتشر کند تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی خطاب به نیکزاد گفت: نباید سکوت کنیم چون علیه مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کنند؛ اکنون نزدیک به ایام انتخابات می‌شویم و رهبری هم بر مشارکت حداکثری تاکید داشته‌اند.

بابابی، خاطرنشان کرد: سکوت هیئت نظارت سزاوار نیست، استیضاح و مخالفت حق نمایندگان است و نباید نمایندگان را ترساند شما به عنوان رئیس هیات نظارت باید اینها را مدیریت کنید.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها