صدیقی:

حمله به روحانیون کار افراد مرفه است!

حمله به روحانیون کار افراد مرفه است!

رئیس ستاد امر به معروف ضمن اشاره به نقشه‌های هوشمندانه دشمنان تصریح کرد: دشمنان اثر خودشان را گذاشتند و القائات آنها نوعی بدبینی و عناد نسبت به گروه‌های مذهبی را ایجاد کرده است که نماد آن هم لباس روحانیت است.

به گزارش تیتر کوتاه، محورهای گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره)، نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر را بخوانید:

مقام معظم رهبری به برنامه‌ریزی دشمن احسنت گفته است. برنامه‌های آنها خیلی دقیق و حساب‌شده است و اینطور نیست که خلق الساعه باشد، کما اینکه قرآن می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ؛ ای مؤمنان، از گام‌های شیطان پیروی نکنید». پس دشمنان اثر خودشان را گذاشتند و یک عده به قدری از هویت ملی و دینی خودشان بیگانه شدند که دربست در اختیار آنها قرار گرفتند و هرچه بگویند قبول می‌کنند. القائات آنها نوعی بدبینی وعناد نسبت به گروه‌های مذهبی را ایجاد کرده است که نماد آن هم لباس روحانیت است. مسلما کار شده تا وضع به اینجا رسیده است، لذا باید کار شود تا شرایط اصلاح شود.

شهید مطهری که به شهادت رسیدند امام فرمودند «بکشید ما را، ملت بیدارتر می‌شود». من این خون‌ها را مبدا بیداری جدید می‌دانم. این مظلومیتی که الآن در طلبه‌ها حاکم است هم از نظر مالی که زیر خط فقرند و هم از نظر امنیتی که افراد شقی پیدا می‌شوند و مظلومانه طلابی که نه سمتی دارند نه شانی دارند را مورد سوء قصد قرار می‌دهند، مبدا بیداری است. این نوع حرکت‌ها وجدان‌ها را بیدار می‌کند و یک تنبه جدیدی ایجاد می‌کند که امیدواریم مبدا یک حرکت خوب فرهنگی شود. همیشه خون احیاگر است. وقتی پیکر ضعیف می‌شود خون تزریق می‌کنند لذا امیدواریم خون شهدا در پیکره جامعه ما حیات جدیدی ایجاد کند.

عموما این کارها را آدم‌های مرفه می‌کنند. شرایط اقتصادی مردم را به زحمت انداخته است اما همین مردم که در زحمت هستند ۱۳ آبان به صحنه آمدند، ۲۲ بهمن به صحنه آمدند، روز قدس به صحنه آمدند؛ اینها همین پابرهنه‌ها هستند که قدرت خرید ندارند. پس مشکل، مشکل حرام‌خوری است، مشکل عیاشی است، اینها دنبال آزادی هستند و دین را مانع آزادی خودشان می‌دانند لذا عقده دارند و از این کارها می‌کنند.

این یک جنگ تمام عیار است و ما هم در جبهه اقتصاد و هم در جبهه فرهنگ و قضیه کشف حجاب با دنیای استکبار درگیر هستیم. این یک درگیری جهانی است. همانطور که در جنگ نظامی حضور مردم مسئله را حل کرد در این جنگ هم باید مردم را بسیج کرد و مردم باید به صحنه بیایند. هم کار فرهنگی بشود و هم چون قانون است در اجرای قاون مجریان قانون باید اقتدار نشان دهند. در مملکتی که قانون حرمت ندارد هرج و مرج می‌شود. آقا فرمودند بی‌حجابی هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است من عرض می‌کنم هم حرام قانونی است و چون قانون است مجریان باید در اجرای قانون مقتدر به میدان بیایند. مثلا چرا کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند از امکانات دانشگاه‌های دولتی برخوردار شوند؟ هم روشنگری شود، اقناعی صحبت شود و هم انضباط‌های خاصی را رعایت کنند تا کشف حجاب سریع‌تر از ویروس کرونا از جامعه رخت بربندد و به سراغ صاحبان اصلی خودش برود.

قانون، قانون است. قانون باید اجرا شود. کسی با آثارش کار ندارد. قانون‌شکنی موجب زندگی جنگلی است. حالا اگر یک نفر لجبازی هم کرد مهم نیست چون همه مردم اینطور نیستند و اکثریت مردم ببیند کار جدی است کوتاه می‌آیند. شوخی می‌کنند که مردم لج می‌کنند والا اگر کار جدی باشد کسی لجبازی نمی‌کند ولی حتما باید حرکت فرهنگی و قدرت اجرایی با هم هماهنگ باشد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها