در ماجرای مسمویت دانش آموزان

مخاطب هشدارهای رهبر انقلاب چه کسانی هستند؟

در ماجرای مسمویت دختران دانش آموز و پس از انتشار حجم بسیار زیادی از اطلاعات شتاب زده در فضای مجازی و رسانه های رسمی کشور، رهبر معظم انقلاب واکنشی صریح و کوبنده ای نسبت به موضوع داشتند و به همه نهادهای نظارتی و امنیتی دستور دادند، ضمن شناسایی مسببان این خرابکاری ها، بدون بخشش و اغماض با آنها برخورد شود.

مخاطب هشدارهای رهبر انقلاب چه کسانی هستند؟

با هشدار جدی رهبری موضوع سریالی و ممتد مسمومیت ها تقریبا به یکباره ریزش کرد و تقریبا خبر جدیدی از مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور منتشر نشد. 

همانطور که در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است با وجود حجم بسیار زیاد اخبار و اطلاعات منتشر شده درباره مسمومیت دانش آموزان، خوشبختانه تا کنون حتی یک مورد فوتی هم در این خصوص رویت نشده و اکثر قریب به اتفاق افراد بستری شده در بیمارستان پس از 2 ساعت مرخص شدند.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات همچنین تاکید شده که هیچ ماده سمی و شیمیایی در این مدت کشف نشده و بیشترین ماده استفاده شده در اتفاقات مدارس کشور بمبک های بدبویی بوده که بیشتر از فروشگاه های اینترنتی خریداری شده و خریدار و فروشنده کاملا مشخص است. نفتالین و آموکسی سیلین نیز از موادی بوده اند که در ماجرای مدارس از آنها استفاده شده است. در برخی اوقات نیز گاز فلفل استفاده شده است.

با گذشت حدود ۲ ماه از پایان ماجرای مسمومیت ها، سوالی در ذهن ها مطرح می شود که واقعا مخاطب هشدارهای فرمانده کل قوا چه کسانی بودند؟

طبق اطلاعیه جامع و کامل وزارت اطلاعات در این زمینه کسی آسبیب جسمی ندیده اما افکار عمومی به واسطه ایجاد رعب و وحشت در سراسر کشور دچار آسیب روحی شد. به تعبیر دیگر ماجرای مسمومیت ها بیشتر از آنکه یک اتفاق فیزیکی باشد، موجی بزرگ از فضاسازی ها و جنگ روانی در کشور بود که مستقیما توسط رسانه های معاند و شبکه های اجتماعی مدیریت شد.

به نظر می رسد مخاطب سخنان رهبر انقلاب نیز در نطق کوبنده اسفند ماه همین افراد بودند. شاید اکنون زمان آن فرا رسیده باشد که نهادهای نظارتی، پس از جست وجوهای فیزیکی در مدارس و سطح شهرها، سری هم به اداره کنندگان رسانه های غیر رسمی و شاید بعضا رسمی در داخل کشور زده و علت به وجود آمدن این جو سنگین را مورد بررسی قرار دهند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها