ضربه شدید ارتش یمن به اقتصاد اسرائیل

یک رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، محاصره دریایی که نیروهای مسلح یمن علیه اسرائیل به وجود آورده‌اند منجر به کمبود مواد اولیه شده است.

ضربه شدید ارتش یمن به اقتصاد اسرائیل

رژیم صهیونیستی تحت فشار اقتصادی شدیدی قرار گرفته است و برای تامین مواد اولیه به مشکل خورده است. ضربات شدید نیروهای مسلح یمن مزید بر علت شده تا اقتصاد اسرائیل رو به فروپاشی باشد.

روزنامه اقتصادی «کاکالیست» در گزارشی اعلام کرد که یک شرکت دیگر در اسرائیل مجبور شد به دلیل افزایش هزینه تامین مواد اولیه، قیمت محصولات خود را تا ۷ درصد افزایش دهد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، شرکت مواد غذایی "اوسم" اعلام کرد این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه، گرانی هزینه‌های تولید و هزینه‌های لوجستیکی (انتقال آن از خارج) است.

در ادامه این گزارش آمده است، از بسته‌های چیپس گرفته تا وعده‌های سبک تمامی تولیدات اوسم بار دیگر گران شده و ۷ درصد بر قیمت قبلی آن افزوده شده است.

کمتر از چهار ماه بعد از آخرین گرانی اعمال شده بر روی تولیدات شرکت اوسم، این شرکت بار دیگر قیمت تولیدات خود را تا ۷ درصد افزایش داد.

مسئولین شرکت اعلام کردند که این افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت و هزینه تامین مواد اولیه به علت دشواری‌های رسیدن آن به دست آنها (بعد از محاصره دریایی نیروهای مسلح یمن) است و حتی با این قیمت نیز فقط بخشی از زیان‌های وارد شده به این شرکت جبران خواهد شد.

کالکالیست تاکید کرد این گرانی در حالی بر روی محصولات مواد غذایی اعمال می‌شود که شرکت مذکور سه ماه و نیم پیش هم ۹ درصد بسیاری از محصولات خود را گران کرده بود.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها