فیلترشکن ها را برخی مسئولان خودشان به مردم می دهند/ دولت از بگیر و ببند عقب نشینی کند

عضو حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: بعضا می بینیم افرادی که نسبت عمیقی با مسند های سیاسی و امنیتی دارند به مردم در دور زدن محدودیت ها کمک می کنند و وی پی ان ها از طریق آنها تامین می شود. ​

فیلترشکن ها را برخی مسئولان خودشان به مردم می دهند/ دولت  از بگیر و ببند عقب نشینی کند

محمد عطریانفر چهره سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با تیترکوتاه، در رابطه با محدودیت های اخیر اینترنت و ادامه آن توسط مجلس با طرح صیانت، اظهار کرد: دنیای دیجیتال برای تغییر ذائقه شهروندان و نحوه مدیریت آنها فرصت هایی را فراهم کرده است. با توجه به این ظرفیت جدیدی که ایجاد شده توان اقتصادی مردم هم تغییر کرده و وضعیت معیشت آنها با استفاده از اینترنت و فضای کسب و کار بهبود پیدا کرده است. اما در حال حاضر حاکمیت از ظرفیتی که در دنیای غرب به عنوان دست آورد بشری در زندگی به آن نگاه می شود را به عنوان یک پدیده مساله دار ، مبهم و پر مشکل و با یک نگاه تردید آمیز که جنبه های امنیتی دارد تلفیق کرده است. 

طنز ماجرا اینجاست که بعضا می بینیم افرادی که نسبت عمیقی با مسند های سیاسی و امنیتی دارند به مردم در دور زدن محدودیت ها کمک می کنند و وی پی ان ها از طریق آنها تامین می شود. ​

دولت در مورد ماهواره ها عقب نشینی کرد

وی افزود: نمونه این موضوع را در گذشته هم تجربه کرده بودیم، به عنوان مثال در دهه های گذشته محدودیت و ممنوعیت ویدیو و ماهواره را داشتیم که محدودیت ها، به پیشرفت انتشار آن هم کمک شایانی کرد اما دردی از حاکمیت دوا نشد. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب با یادآوری اینکه در گذشته نیروهای پلیس روی پشت بام ها می رفتند تا ماهواره ها را جمع کنند، تاکید کرد: پس از گذشت مدتی دولت مجبور شد در مورد ماهواره ها و بگیرو   ببندها در آن زمان عقب نشینی کند. 

این عضو حزب کارگزاران سازندگی با تاکید براینکه برای جلوگیری از سرقت نمی توانیم دروازه های شهر را ببندیم گفت: در موضوع اینترنت هم مثل ماهواره و ویدیو تمام مشکلات را ناشی از فضای مجازی می دانند و حتی حوادث اخیر هم به این موضوع ارتباط داده اند در صورتی که حضرات با این دست اقدامات خطر را بیشتر می کنند ، علاوه بر این مردم به راحتی محدودیت ها را دور میزنند. طنز ماجرا اینجاست که بعضا می بینیم افرادی که نسبت عمیقی با مسند های سیاسی و امنیتی دارند به مردم در دور زدن محدودیت ها کمک می کنند و وی پی ان ها از طریق آنها تامین می شود. 

وی در رابطه با اینکه طرح های اخیر مجلس دردی از اقتصاد دوا نمی کند اما به محدودیت ها دامن می زند، ادامه داد: من طرح های مجلس را دنبال نمی کنم اما باید بدانیم نهاد پارلمانی ایران اهمیت ویژه ای دارد که متاسفانه با ابزاری به نام نظارت استصوابی حق و حقوق بخشی از جامعه و سیاسیون از آنها سلب شده و نهاد پارلمان به وضعیت امروزی دچار شد. امروز چهره هایی در مجلس حاضر هستند که ظرفیت کارآمدی برای پیگیری دغدغه های مردم را ندارند و وقت مردم را تلف می کنند. طبیعی است زمانی که عنصر قانون گذاری در کشور بلنگد این مسائل هم در بهارستان مطرح می شود که عوارضی هم به همراه دارد. 

عطریانفر در ادامه با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب که در روزهای پیشین جشن گرفته شد و میزان تحقق آرمان های انقلاب با شرایط فعلی، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس که مهندس موسوی در زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای سکان دار کشور بودند دستاوردهای قابل دفاعی دارد  و توانستند با وجود مشکلات کشور را اداره کنند ، بعد از آن هم دو دوره 8 ساله ریاست جمهوری آقای خاتمی و حتی در دوره سازندگی دستاوردها به گونه ای بود که هم در دوره اقتصاد و هم در مسائل علمی هم در بخش صنعت و هم در بخش پایداری سیاست داخلی هم در بحث رفع برخی از محدودیت ها و نوعی تعامل با جهان پیرامون قابل شمارش هستند . این ها دلالت بر این دارد که تاریخ سیاسی ایران بعد از انقلاب تجربه های موفق را از سر گذارنده است .

امروز چهره هایی در مجلس حاضر هستند که ظرفیت کارآمدی برای پیگیری دغدغه های مردم را ندارند و وقت مردم را تلف می کنند.

 

وی افزود: ما هنوز به دستاوردهای انقلاب نزدیک نشدیم و در حال حاضر با سیاست های موجود انتظارات متوسط یک جامعه شهری هم با این آرمان ها و نحوه ورود مدیران دولتی به قدرت ، محقق نشده است. ما به طور کامل عقب گرد کرده ایم. 

رییسی دچار سوتفاهم شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارگزاران حاکمیت دچار ناکارآمدی مفرط هستند، گفت: رهبران ما در سطوح عالی قدرت ماموریت ملی خود را کنار گذاشته اند و با نگاهی کوته بینانه سیاسی به دنبال تامین منافع حزبی و گروهی خود هستند. با کمال احترامی که برای رییسی قائل هستم با این وجود که او در یک انتخابات حداقلی و بدون رقیب پیروز شد، باید بگویم او دچار سوتفاهم شده است، آیت الله رییسی فکر می کند اگر به وزرا دستور بدهد باید فلان کار بشود، حتما آن اتفاق رخ می دهد. اما اینطور نیست که صرفا با یک دستور بشود کار را جلو برد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها