منابع آزمون لیسانس به پزشکی

برای افزایش سطح مهارت و توانایی خود برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیازمند مطالعه منابع مناسبی هستید. منابع این آزمون به‌واسطه معاونت علوم پزشکی منتشر خواهند شد که با مطالعه آن‌ها می‌توانید جهت شرکت در آن آمادگی لازم را به دست آورید و شانس خود را برای ورود به رشته پزشکی افزایش دهید.

منابع آزمون لیسانس به پزشکی

به گزارش تیترکوتاه؛ برای افزایش سطح مهارت و توانایی خود برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیازمند مطالعه منابع مناسبی هستید. منابع این آزمون به‌واسطه معاونت علوم پزشکی منتشر خواهند شد که با مطالعه آن‌ها می‌توانید جهت شرکت در آن آمادگی لازم را به دست آورید و شانس خود را برای ورود به رشته پزشکی افزایش دهید. در صورتی که به عنوان فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته‌های تجربی و ریاضی قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارید؛ اما به‌واسطه کنکور سراسری نتوانستید وارد این رشته شوید می‌توانید در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نمایید؛ ضمن این‌که نیازمند کسب اطلاع از شرایط عمومی و تخصصی مانند معدل و سن هستید. در صورت واجد شرایط بودن و کسب موفقیت در این آزمون امکان تحصیل در رشته مورد نظر وجود خواهد داشت.

بررسی منابع آزمون لیسانس به پزشکی

معمولاً متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی در زیرگروه‌های ریاضی و تجربی هستند. این افراد می‌توانند با اطلاع از منابع آزمون لیسانس به پزشکی آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون افزایش دهند. بسیاری از متقاضیان و داوطلبین برای استفاده از این منابع با ابهامات و سؤالات زیادی روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل نمی‌دانند که از کدام منابع درست برای این آزمون استفاده نمایند. لیست منابع سالانه به‌واسطه سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر می‌گردد و متقاضیان و دانشجویان باید به سایت مراجعه کرده و منابع مورد نیاز از این سایت را دریافت کنند.

بررسی دروس آزمون لیسانس به پزشکی

به‌دلیل این‌که بسیاری از متقاضیان اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع دروس ندارند نیاز است تا با در نظر گرفتن منابعی که توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر می‌شود اقدام به دانلود و دریافت فایل مربوطه کنید. به‌طور کلی لیست دروس آزمون لیسانس به پزشکی شامل آناتومی، باغ‌شناسی، جریان‌شناسی، فیزیولوژی و بیوشیمی می‌شود. همچنین میکروب‌شناسی و ویروس‌شناسی نیز از مهم‌ترین دروس آزمون لیسانس به پزشکی به شمار می‌روند.

منابع این دروس از سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتشار می‌یابد. برای هر یک از دروس منابع مختلف و معتبری معرفی خواهند شد که داوطلبین و متقاضیان می‌توانند با استفاده از این منابع و همچنین مطالعه آن در آزمون کارشناسی به پزشکی آمادگی لازم و مناسبی را به دست بیاورند. با در نظر گرفتن این‌که هنوز لیست منابعی در رابطه با دروس ارائه شده در آزمون لیسانس به پزشکی انتشار نیافته نیاز است که همواره پیگیر خبر‌های موثق در این رابطه باشید.

مشاوره مطالعه منابع لیسانس به پزشکی

متقاضیان و داوطلبین پس از ثبت نام در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران باید اقدام به آماده‌سازی خود برای شرکت در آزمون نمایند؛ لذا داوطلبان نیازمند داشتن برخی از منابع آزمون هستند. باتوجه به این‌که ظرفیت پذیرش لیسانس به پزشکی محدودیت داشته؛ لذا متقاضیان و داوطلبان باید باتوجه به این موضوع تلاش بیشتری برای قبولی در این آزمون نمایند.

داشتن برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از منابع مطالعاتی درست می‌تواند شانس شما را برای قبولی در این آزمون افزایش دهد. ضرایب دروس ارائه شده در آزمون لیسانس به پزشکی شامل ضرایب ۳، ۲ و ۱ می‌شوند. باتوجه به این‌که این ضرایب می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی داشته باشند، بنابراین نیاز است که با مطالعه درس‌های تخصصی که دارای ضریب بیشتری هستند نتایج بهتری را در این آزمون کسب کنید.

اهمیت اطلاع از منابع لیسانس به پزشکی

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند نیاز است تا در کنکور تجربی شرکت نمایند. بسیاری از متقاضیان که موفق به قبولی در کنکور تجربی نشده‌اند می‌توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نمایند. در واقع این یک فرصت بسیار مناسب به برای این‌گونه از متقاضیان به حساب می‌آید تا بتوانند در رشته پزشکی مورد نظر تحصیل نمایند.

برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی دو روش کلی وجود دارد. روش اول بهره بردن از تجارب مشاورانی بوده که در سال‌های گذشته موفق به قبولی شده‌اند. راه دیگر استفاده از منابع مطالعاتی لیسانس به پزشکی است. توجه داشته باشید که اهمیت اطلاع از منابع لیسانس به پزشکی برای قبولی در این آزمون بسیار زیاد است.

هر آزمونی یک منبع مطالعاتی دارد و فرد و متقاضی برای کسب آمادگی و قبولی در آزمون نیازمند بالا بردن مهارت خود در منابع مطالعاتی مورد نظر است. در صورتی که منابع جامع و کامل را در اختیار داشته باشید می‌توانید برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی خوشبین باشید. در صورت عدم اطلاع از بهترین منابع، قبول شدن در این آزمون دور از ذهن نخواهد بود.

ویژگی ‌های منابع آزمون لیسانس به پزشکی

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در رابطه با منابع آزمون لیسانس به پزشکی مطرح می‌شود این است که در زمان خرید این منابع باید چه معیار‌هایی را مد نظر داشته باشید. بهترین منبع آزمون لیسانس به پزشکی کدام است؟ به‌طور کلی اگر به‌دنبال اطلاعاتی در رابطه با ویژگی‌های منابع آزمون لیسانس به پزشکی هستید باید بتوانید مطالب درسی را به‌صورت جامع و کامل و همچنین با تکنیک‌های خاصی جداسازی کرده و به‌واسطه این منابع اقدام به یادگیری نمایید.

جزوات نکات بسیار مهمی را در رابطه با دروس می‌توانند ارائه دهند. البته توجه داشته باشید که هیچ جزوه‌ای بهتر از کتاب برای شما نخواهد بود؛ اما باتوجه به این‌که برخی از جزوات نکات کلیدی و مهمی را مطرح می‌کنند برای یادگیری بهتر پیشنهاد می‌شود تا از جزوات نیز کمک بگیرید. داوطلبانی که زمان زیادی را برای مطالعه مطالب درسی ندارند می‌توانند از جزوات مختلف آزمون لیسانس به پزشکی استفاده نمایند.

نکات کلیدی و مهم در تهیه منابع آزمون لیسانس به پزشکی

برای تهیه و استفاده از منابع آزمون لیسانس به پزشکی پیشنهاد می‌شود تا به برخی از نکات کلیدی و مهم توجه داشته باشید. منابع اعلام شده که به‌واسطه معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه می‌شوند دارای تفاوت‌هایی با منبع آزمون علوم پزشکی پایه هستند. از مهم‌ترین تفاوت‌ها می‌توان به درس انگل‌شناسی و قارچ‌شناسی در آزمون علوم پزشکی اشاره کرد.

این دروس در آزمون علوم پایه پزشکی به عنوان بخشی از زیرمجموعه میکروب‌شناسی شناخته می‌شوند؛ اما در آزمون لیسانس به پزشکی دروسی مانند ویروس‌شناسی و باکتری‌شناسی به عنوان منبع معرفی می‌گردند. در منابع آزمون علوم پایه پزشکی دروسی مانند بهداشت و اپیدمیولوژی و تنظیم خانواده وجود دارند؛ اما در آزمون لیسانس به پزشکی این دروس ارائه نخواهند شد.

در آزمون لیسانس به پزشکی سوالاتی از دروس تفکر نقاد و جامعه‌شناسی مطرح می‌شوند؛ اما این دروس در آزمون علوم پایه پزشکی ارائه نخواهند شد. متقاضیان و داوطلبانی که در دوره کارشناسی و در سال اول به ادامه تحصیل می‌پردازند می‌توانند اقدام به مطالعه منابع آزمون لیسانس به پزشکی نمایند؛ اما داوطلبانی که از زمان کمتری برای شرکت در این آزمون برخوردار هستند برای صرفه‌جویی در وقت می‌توانند از آزمون لیسانس به پزشکی جهاد دانشگاه علوم پزشکی بهره ببرند.

ارائه مدرک زبان انگلیسی در مرحله اول مصاحبه یکی از مهم‌ترین مدارک به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که در صورت عدم ارائه مدرک زبان از حضور داوطلب در مرحله دوم مصاحبه جلوگیری خواهد شد. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته و همچنین فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوسته از داوطلبین مجاز برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی هستند. داوطلبین رشته‌های گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی می‌توانند اقدام به ثبت‌ نام در این آزمون نمایند. در حوزه مبانی بیوشیمی و بیولوژیکی سیستم‌های حیاتی در این آزمون در حدود ۸۵ سؤال مطرح خواهند شد.

کلام پایانی

آزمون لیسانس به پزشکی در واقع یک فرصت مجدد را در اختیار فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی قرار می‌دهد که بتوانند در رشته پزشکی به تحصیل خود ادامه دهند. علاقه‌مندان می‌توانند در زمان‌های مشخص شده اقدام به ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی نمایند. برای ثبت نام نیاز است تا به سایت رسمی معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران مراجعه کنید. برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی می‌بایست اطلاعات مناسبی را نیز در رابطه با منابع آزمون به دست بیاورید. البته این منابع به‌واسطه سایت اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی تهران انتشار خواهند یافت. متقاضیان و داوطلبین می‌توانند با مراجعه به این سایت، منابع اصلی آزمون لیسانس به پزشکی را دریافت نموده و خود را برای شرکت و قبولی در این آزمون آماده نمایند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها