آموزش صنایع دستی به زندانیان در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به زندانیان فاقد مهارت در استان با رویکرد توسعه اشتغال دنبال می‌شود.

آموزش صنایع دستی به زندانیان در کردستان

 منصور مهرزاد روز سه‌شنبه در نشست با مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان در سنندج اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)مبنی بر رشد تولید، اولویت این اداره‌کل در سال‌جاری آموزش رشته‌های صنایع‌دستی، حمایت از صنعتگران، صادرات و ایجاد اشتغال در این حوزه است.

وی افزود: برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به علاقمندان به‌ویژه زندانیان فاقد مهارت، از جمله اقدامات مهم این مجموعه در سال‌جاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر معرفی آثار ارزشمند صنایع‌دستی تولید شده توسط مددجویان و حمایت از این هنرمندان، گفت: در نظر داریم در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.

مدیر بنیاد تعاون اداره‌کل زندان‌های استان کردستان در این نشست اظهار کرد: بسیاری از مددجویان با یادگیری صنایع‌‍‌دستی توانسته‌اند پس از آزادی از زندان برای خود شغل ایجاد کرده و برای گذراندن امور زندگی از این هنر استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

حنیفی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در زندان‌ها وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه شکوفایی آن‌ها را فراهم کرد، ابراز امیدواری کرد، ضمن تداوم همکاری‌ها بتوانیم در حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان و ایجاد فضایی مناسب برای زندگی و فعالیت آنان در اجتماع گام‌های استواری برداریم.

انتهای پیام/

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها