ترفندهای افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا + دلایل ریجکتیلنگر

ویزای تحصیلی کانادا یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور به حساب می آید. هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان به قصد ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت می‌ کنند. اگر قصد سفر به کانادا و همچنین دریافت ویزای تحصیلی برای اقامت دائم کانادا را دارید، باید بدانید یک آفیسر تمام اطلاعات و مدارک شما را بازبینی می نماید و اگر دلایل و اهداف محرزی برای حضور شما در این کشور وجود نداشته باشد پرونده شما رد خواهد شد. ضمن این که در صورت داشتن ویزای تحصیلی شما باید به آفیسر اطمینان لازم برای خروج از کانادا را بدهید.

ویزای-تحصیلی-کانادا-۱

انواع ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی کانادا به ۲ نوع ویزای دانشجویی و دانش آموزی تقسیم می شود که به شرح زیر هستند.

ویزای دانشجویی کانادا

این نوع ویزا مختص افراد بالای ۱۸ است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارند.

ویزای دانش‌آموزی کانادا

این ویزا برای افراد زیر ۱۸ سالی که قصد ادامه تحصیل در مدارس کانادا را دارند در نظر گرفته شده است.

ویزای-تحصیلی-کانادا-2

افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی

جهت افزایش شانس خود برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز است تا مواردی را مد نظر قرار دهید که به شرح زیر هستند.

  1. ترک کشور کانادا بعد از فارغ‌التحصیلی

برای مثال در پلن ثبت نام عنوان کنید که پس از بازگشت به کشور توانمندی‌های آموخته‌ شده را در کشور خود به کار خواهید گرفت یا می ‌توانید به وابستگی شغلی خود و این ‌که پس از بازگشت به کشور شغلی منتظر شماست اشاره کنید؛ یا می ‌توانید به بعد روانی و عاطفی دوری از خانواده اشاره نمایید و بیان کنید که در صورت نبود شما اعضای خانواده تن با مشکل مواجه خواهند شد.

  1. رشته قبلی پذیرش ‌شده با رشته تحصیلی قبلی مرتبط باشد.

اداره مهاجرت کانادا در این خصوص سخت گیری می‌ کند و اگر رشته قبلی و رشته پذیرش شده شما مرتبط نباشد بی شک ریجکت خواهید شد.

  1. شهریه یک سال تحصیلی را از قبل پرداخت کنید.

به پرداخت شهریه از سال قبل در هیچ قانونی در کشور کانادا اشاره نشده؛ اما زمانی که آفیسر از شما درخواست شهریه می ‌کند و با بررسی متوجه شود که شهریه را از قبل پرداخت کرده اید، می‌ توانید نظر مثبت او و امتیاز مثبت برای اخذ ویزای تحصیلی را اخذ نمایید.

  1. ازدواج

یکی از آسان ‌ترین راه‌ ها ازدواج است. شما با وجود همسر شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهید داشت که برای اطمینان کشور کانادا از این ‌که ازدواج شما قانونی بوده تدابیر خاصی را اتخاذ کرده است.

  1. سرمایه گذاری

کشور کانادا برای توسعه اقتصادی خود از میان سرمایه گذاران خارجی افرادی را جذب می‌ کند؛ اگر از سرمایه قابل توجهی برخوردار هستید می ‌توانید کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید و در نتیجه شانس بیشتری را برای اخذ ویزا کسب نمایید.

ویزای-تحصیلی-کانادا-3

آیا ویزای تحصیلی همان مجوز تحصیلی است؟

زمانی که ویزای تحصیلی خود را دریافت می‌ کنید یک لیبل یا استیکر درون پاسپورت شما قرار خواهد گرفت. شما با همراه داشتن آن و داشتن نامه poe یا port of entry که درون این نامه بیان گردیده که شما به صورت فاینالایز نشده اید، به این معنا که هنوز یک مرحله مانده تا ویزای تحصیلی شما تایید شود، می ‌توانید وارد کانادا شوید و Approve نهایی زمانی برای شما صادر خواهد شد که آفیسر در فرودگاه شرایط شما را چک کند و تاییدیه نهایی استادی پرمیت (مجوز تحصیلی) را در اختیار شما قرار دهد.

زمانی که با پاسپورت همراه با لیبل و نامه poe وارد فرودگاه می ‌شوید، آفیسر این دو مدرک رارو بررسی کرده و پس از گذشت 15 الی 30 دقیقه نامه رسمی مجوز تحصیلی دولت کانادا را برای شما صادر می ‌کند.

ویزای-تحصیلی-کانادا-4

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا توسط آفیسر در پی عواملی رخ خواهد داد که به شرح زیر هستند.

  • نداشتن بودجه کافی
  • ارائه مدارک جعلی
  • پذیرش از موسسه بدون اعتبار
  • پناهندگی اقوام درجه ۱
  • سوء سابقه

برخی از متقاضیان برای بار اول درخواست آن ‌ها ریجکت می شود؛ اما در مرتبه دوم موفق به اخذ ویزا خواهند شد. در این میان علت رد شدن درخواست ویزا توسط آفیسر بسیار مهم است. پس از انگشت نگاری نامه رد درخواست صادر خواهد شد که اغلب موارد مهم و کلی دلیل این اتفاق خواهند بود؛ که این موضوع کمک زیادی به متقاضیان نخواهد کرد. عوامل متعددی سبب ریجکت شدن ویزا توسط آفیسر خواهند شد که جهت جلوگیری از رخ دادن مجدد این اتفاق بهتر است مشکلات پرونده خود را مورد بررسی قرار داده و مجددا درخواست خود را ارسال نمایید.

چه زمانی می بایست مجددا درخواست خود را ثبت کنیم؟

از نظر قانون کشور کانادا زمان مشخصی برای درخواست مجدد وجود ندارد؛ اما تجربه ثابت کرده که وقتی شما دلیل اصلی ریجکتی پرونده خود را بدانید و نسبت به حل آن اقدام نمایید، می‌ توانید درخواست مجدد خود را ارسال کنید. باید درخواست انگشت نگاری را مجددا انجام دهید. در صورتی که یک روز از زمان درخواست قبلی گذشته باشد، می بایست هزینه های اداره مهاجرت را مجدد بپردازید.

ویزای-تحصیلی-کانادا-5

سخن پایانی

دریافت ویزا شرایط و رزومه تحصیلی ویژه ای را می ‌طلبد که اگر در حد نسبتا بالایی در مقایسه با دیگر افرادی که در نوبت قرار دارند باشید، می توانید شانس اخذ ویزای تحصیلی را برای خود افزایش دهید. همچنین اگر رشته تحصیلی مقطع قبلی و فعلی شما مرتبط باشد، از شانس بیشتری برای پذیرش برخوردار خواهید بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره میتوانید به سایت موسسه گلوبال امیگریشن بورد مراجعه کنید.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها