خرید مسکن | قیمت آپارتمان | اجاره خانه | واحد مسکونی

قفل گرانی مسکن باز شد / بهترین راه برای تشخیص خانه های خالی

کارشناس مسکن گفت: امکان شناسایی خانه های خالی از طریق قبوض برق فراهم شده است چراکه برق تنها کنتوری است که جداگانه برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته می‌شود و کد یونیک دارد و این کد با کد ملی سرپرست خانوار متصل است که این اتصال نشان می‌دهد کدام خانواده در کدام واحد مسکونی ساکن هستند.

قفل گرانی مسکن باز شد / بهترین راه برای تشخیص خانه های خالی

دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبرو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام، و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن می‌باشند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

کاهش قیمت مسکن با عرضه خانه‌های خالی در مناطق پر تراکم تهران

کارشناس مسکن گفت: کاهش قیمت مسکن در مناطقی که عرضه خانه‌های خالی در آن‌ها بالا است در مقایسه با سایر مناطق بالاتر است.

  بیضایی کارشناس مسکن گفت:  امکان شناسایی خانه های خالی از طریق قبوض برق فراهم شده است چراکه برق تنها کنتوری است که جداگانه برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته می‌شود و کد یونیک دارد و این کد با کد ملی سرپرست خانوار متصل است که این اتصال نشان می‌دهد کدام خانواده در کدام واحد مسکونی ساکن هستند.

به گفته وی اگر مستأجر باشد که در یک واحد مسکونی سکونت داشته باشد کد سرپرست خانوار ساکن در آن خانه کد یونیک برق است و این باعث می‌شود خانه‌هایی که در آن یک خانواده زندگی می‌کند کاملاً مشخص شود.

 عضو شورای مسکن کشور بیان کرد:واحدهای مسکونی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند و ممکن است انشعابات نداشته باشند جزو آمار واحد‌های مسکونی محسوب می شوند و باید این مشکل برطرف شود‌.

بیضایی گفت:  شناسایی و تزریق این واحدهای مسکونی خالی از سکنه در مناطقی که دارای تراکم جمعیتی بالا هستند خود باعث می شود قیمت مسکن کاهش اما  عرضه کمتر از ۵ درصد اصلاً اثری در قیمت بازار نمی‌گذارد و بازار اجاره تابعی از قیمت ملک است تا وقتی عرضه و تقاضا یکی نشود کاهش‌ها نامحسوس و کمرنگ خواهد بود.

او اظهار کرد:  باید با تکمیل اطلاعات خانوارها در سامانه املاک و اسکان و اتصال دستگاه ها به این سامانه بتوانیم اطلاعات کامل از واحدهای خالی از سکنه را در کشور به دست بیاوریم تا از طریق بتوانیم بازار را به ثبات برسانیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر