در گفتگوی تیتر کوتاه با عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح شد:

اقدام تازه مجلس برای دریافت مالیات از خانه های خالی

اقدام تازه مجلس برای دریافت مالیات از خانه های خالی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس قوانین جدیدی تصویب خواهد شد که مشکل خانه های خالی با مالیات حل شوند.

منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه در خصوص تامین روند زمین در حوزه ساخت مسکن؛ اظهار کرد: حوزه مسکن امروزه در به نوعی در جایگاه خود بحران محسوب می‌شود وضعیت بازار مسکن در کشور مطلوب نیست و باید دولت سیزدهم مدیریت و راهکارهای مناسبی برای کنترل قیمت مسکن انجام دهند.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، رئیس جمهور وعده ساخت 4 میلیون مسکن طی دوره اول سکانداری دولت را داد اما در راستای اجرای این وعده با مشکلاتی رو به رو شدیم که این عدد طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش نرفت.

آرامی گفت: موضوع ساخت مسکن از جمله برنامه‌هایی است که به صورت جدی در دولت پیگیری می‌شود زیرا؛ نیاز به  زمین مناسب و تامین مالی باید با مدیریت درست باید کار ساخت مسکن را سهل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: در بحث مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس به علت تعدد سازمان‌ها و شناسایی این نوع خانه‌ها و مکانیزم دریافت مالیات موانعی وجود دارد که کمیسیون اصل 90 و مجلس پیگیر است. در این خصوص قوانین مالیاتی جدیدی تصویب می شود که مشکل خانه های خالی را با مالیات ها حل شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از هشت سال رکود در دولت های قبلی در حوزه تولید مسکن، اقدامات خوبی در دولت جهادی و وزارت راه و شهرسازی برای تامین نیاز مسکن در کشور انجام شده است که باید این راهبرد را قدر دانست.

منصور آرامی افزود: براساس آمارهای موجود به ۶ میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز است و قوه مجریه با همکاری سایر قوا مصمم است با بسیج همه منابع و امکانات کاستی های بازار مسکن در کشور را جبران کند و به نتیجه مطلوب برساند.

وی افزود: با بهره گیری از تکنولوژی های نوظهور و تولیدات شرکت های دانش بنیان می توانیم هزینه تولید و قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهیم که این موضوع در جبران شکاف موجود بین نیاز جامعه و آمار تولید بسیار موثر است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر