زمان دریافت مالیات خانه‌های خالی مشخص شد

زمان دریافت مالیات خانه‌های خالی مشخص شد

استاندار تهران از اجرایی شدن قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی از نیمه شهریور امسال خبر داد و گفت:‌ ۱۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه دولتی در تهران وجود دارد.

علیرضا فخاری با تاکید بر عرضه املاک مسکونی خالی در شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه و پیگیری مدیران عامل شرکت های عمران این شهرها، اظهار کرد:‌ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موظف است پیگیر عرضه خانه‌های خالی نهادها و ‌دستگاه‌های دولتی باشد که گفته می شود تعداد خانه های دولتی خالی به 10 هزار واحد در استان تهران می رسد.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از دلالی‌های بی‌رویه، افزود:‌ سازمان امور مالیاتی، تعزیرات و دادگستری نیز باید به کمک ‌دستگاه‌های دولتی بیایند.

وی با بیان این‌که برچیده شدن بنگاه‌های معاملات ملکی غیر مجاز در شهرهای جدید از وظایف مدیران عامل شهرهای جدید است، گفت:‌ از 15 شهریورماه قانون مالیات بر خانه های خالی در تهران عملیاتی خواهد شد و این موضوع را با قدرت پیگیری می‌کنیم.

استاندار تهران همچنین خطاب به شهرداران گفت: شهرداران برای ساز و کار شناسایی واحدهای خالی در شهرهای استان و بالاخص منطقه 22 تهران با وزارت نیرو و ادارات برق شهرستانها و از طریق رصد کنتورها عمل کنند.

فخاری تصریح کرد: در مباحث پایان کار پروژه های ساختمانی و پروانه های ساختمانی نیز اطلاعات کاملی در شهرداری‌‌ها موجود است که می تواند ساز و کار مهم دیگری در شناسایی فرآیند احصاء لیست خانه های خالی هر شهر باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر