مشاوران املاک | بازار مسکن | سامانه خودنویس

سیاست جدید دولت با درآمد مشاوران املاک چه می کند؟ + فیلم

دولت سال گذشته برای دریافت کد رهگیری سامانه خودنویس را معرفی کرد. مسئولان معتقد بودند با استفاده از این سامانه به‌جای سامانه قبلی فعالیت بنگاه‌های املاک محدود و در نهایت نظارت بر بازار بیشتر می‌شود؛ اقدامی که موجب اعتراض صاحبان بنگاه‌های املاک شده است. حالا اعلام شده است که استفاده از سامانه خودنویس از ابتدای سال جاری اجباری است.

حجم ویدیو: ۲۳.۴۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۰۴ دانلود ویدیو

سامانه خودنویس، با هدف نظارت بر بازار مسکن، از سوی دولت، راه اندازی شده تا بنگاه داران و طرفین قرارداد، برای مواردی چون، ثبت و استعلام قرارداد اجاره به صورت رایگان، به سایت سامانه، مراجعه کرده و از امکانات آن، استفاده کنند

دولت ادعا می‌کرد با استفاده از این سامانه می‌تواند نظارت بیشتری بر بازار مسکن داشته باشد. نکته مورد توجه در مورد سامانه خودنویس محدودیت فعالیت بنگاه‌های املاک است. با استفاده از این سامانه بنگاه‌های املاک دیگر نمی‌تواند کد رهگیری دریافت کنند.

سعید لطفی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص سامانه خودنویس گفت: «یک سامانه وجود داشت که از طریق آن می‌شد کدرهگیری گرفت، اما متاسفانه سال گذشته از سامانه جدیدی به‌نام خودنویس رونمایی شد که تا کنون اجاره‌ها را در بر گرفته است.»

لطفی عنوان کرد: «بهتر بود سامانه قبلی به‌طور کامل حذف نشود و سپس سامانه خودنویس روی کار بیاید. باید همان سامانه قبلی به‌روزرسانی می‌شد، اگر قرار بود ایراداتی حذف شود و مواردی اگر قرار بود اضافه شود بهتر بود به همان سامانه اضافه می‌شد، زیرا آن سامانه داده‌های زیادی داشت.»

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص تبعات استفاده از سامانه خودنویس برای مشاوران املاک اظهار کرد: «متاسفانه سامانه خودنویس خیلی زود رونمایی و در دسترس مردم قرار گرفت. ایرادی هم ندارد، ما نمی‌توانیم با تکنولوژی مقابله کنیم، اما تکلیف مشاوران املاک چه می‌شود؟»

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بهاج

    باشه بذاردولت محترم همه مشکلات راحل کرده این راهم حل بکنه و مالیات که قراره ازمشاورین املاک بگیره حذف بکنه

  • ناشناس

    بنگاه املاک خودش دامن می‌زند.به گرانی مسکن.قیمت بیشترکمیسیون بیشتر.موثراست.هرروزمیبینیم یک بنگاه جدیدسبزمیشود پس سودآوراست

  • ناشناس

    حذف بنگاه املاک موثراست.بیشترازنیازبازارآپارتمان خالی داریم .چرارسیدگی نمی‌شود.دست خودشون توکارهست

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر