بلیت اتوبوس | قیمت بلیت اتوبوس | سفر نوروزی

نحوه تعیین قیمت بلیت اتوبوس / کمبود صندلی اتوبوس در ایام نوروز جدی است

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: درحال‌حاضر ۹۰۰ هزار صندلی اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران فراهم است.

نحوه تعیین قیمت بلیت اتوبوس / کمبود صندلی اتوبوس در ایام نوروز جدی است

محاسبه قیمت بلیت اتوبوس بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله مسافت مسافرت، نوع و کلاس اتوبوس، زمان حرکت، تعداد مسافران و شرکت حمل و نقل. قیمت بلیت اتوبوس معمولاً بر اساس کیلومترهای مسافت، سرویس‌های اضافی مانند Wi-Fi یا صندلی‌های راحت، و شرایط خاص مثل تخفیف‌ها و فصل‌های مختلف تعیین می‌شود.

احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور گفت: قیمت‌های پایین بلیت اتوبوس ‌‌‌و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری باعث شده بسیاری از مالکان، اتوبوس‌های خود را از چرخه حمل‌ونقل جاده‌ای خارج کنند.

وی با بیان اینکه کمبود اتوبوس باعث نشده تا مسافرت مردم دچار اختلال شود، ادامه داد: ۷۸ درصد جابه‌جایی مسافرانی که از ناوگان عمومی استفاده می‌کنند با اتوبوس است و بیشترین فشار در شرایط فعلی برای جابه‌جایی مسافر روی دوش رانندگان است و لازم است مسئولان اقدامی برای رفاه این قشر داشته باشند.

عامری افزود: ۹۰۰ هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران موجود است که کافی نیست و نیازمند افزایش آن هستیم.

وی گفت: نرخ کارشناسی شده هر نفر - کیلومتر در اتوبوس‌های ویژه وی‌ای پی ۱۸۵۰ و در اتوبوس‌های ویژه ۱۶۰۰ تومان تعیین شده است، اما درحال‌حاضر این نرخ کمتر از ۴۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور همچنین در خصوص توزیع سفر‌های نوروزی گفت: در چند روز اخیر بیشترین سفر‌ها به سمت شیراز، اصفهان، مشهد و شهر‌های شمالی کشور بوده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر