آزادراه تهران شمال | عوارض آزادراهی | هزینه عوارضی

میزان عوارضی آزادراه ها افزایش می یابد؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: آزادراه‌ها باید مجهز به عوارض الکترونیکی باشند، در غیر این صورت برخورد حقوقی انجام می‌دهیم و از۲۵ اسفندماه تمام عوارضی‌ها الکترونیکی شدند.

میزان عوارضی آزادراه ها افزایش می یابد؟

هزینه عوارضی در جاده ها و بزرگراه ها به عنوان یکی از روش‌های تأمین مالی برای ساخت و نگهداری این بناها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هزینه به صورت مستقیم از رانندگان و کاربران جاده دریافت می‌شود و به عنوان جزء هزینه‌های حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود. همچنین، این هزینه به عنوان منبع درآمد برای سازمان‌های مسئول اجرای پروژه‌های جاده‌ای و بزرگراهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: به دنبال الکترونیکی کردن تمام عوارضی آزادراه‌ها هستیم و از (۲۵ اسفندماه) تمام عوارضی‌ها الکترونیکی شدند البته زیرساخت اکثر آزادراه‌ها برای دریافت الکترونیکی عوارضی تکمیل شده اما در اتصال به شبکه مشکلاتی وجود دارد و موضوع مهم این است که برخی از سرمایه گذاران آزادراهی هم دغدغه پرداخت عوارض الکترونیک را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: اگر عوارضی‌ها افزایش پیدا کند قطعاً سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان‌های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه‌ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

خادمی با بیان اینکه تا کنون ۱۶ عوارضی آزادراهی الکترونیکی شده، گفت: عده‌ای از رانندگان نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نمی‌کنند البته هم‌اکنون وضعیت پرداخت‌ها بهتر شده اما در آزادراهی که قیمت عوارضی کم است تا حدود ۸۰ درصد عوارضی‌های الکترونیکی پرداخت اما ازآنجایی که مردم عوارضی‌ها با قیمت بالاتر را به صورت الکترونیکی پرداخت نمی‌کنند. در مجموع حدود ۶۰ درصد از تردد کنندگان از آزادراه‌های الکترونیکی عوارضی پرداخت کردند و ۴۰ درصد نیز پرداخت نکردند.

وی افزود: آزادراه تهران - شمال هر چند مجهز به عوارضی الکترونیکی شد اما فقط ۱۸ درصد از ترددکنندگان از این مسیر عوارضی را پرداخت کردند و مابقی عوارضی را نپرداختند و سرمایه گذار هم پس از سه ماه که از کار که شاهد عدم پرداخت عوارضی‌ها بود با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری از مسیر، دوباره نسبت به اخذ عوارضی دستی اقدام کرد.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر