بازار مسکن | اجاره مسکن | نهضت ملی مسکن

وضعیت اجاره خانه ها در سال آینده / برنامه وزارت راه برای کنترل بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کاهش واسطه‌گری در حوزه اجاره مسکن برای سال آتی اقداماتی صورت گرفته که راه‌اندازی «سامانه خودنویس» در زمره طرح‌های دولت است.

وضعیت اجاره خانه ها در سال آینده / برنامه وزارت راه برای کنترل بازار مسکن

هزینه اجاره مسکن به عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی، اندازه و امکانات ملک، نزدیکی به امکانات عمومی و نیازهای بازار بستگی دارد. در شهرهای بزرگ و متراکم، قیمت اجاره معمولاً بالاتر است، در حالی که در نواحی با امکانات کمتر، مناسب تر است. افزایش یا کاهش تقاضا و عرضه هم در تعیین قیمت اجاره مسکن موثر است. همچنین وضعیت بازار مسکن و شرایط اقتصادی می توانند بر قیمت ها تأثیر گذار باشند.

مهرداد بذرپاش پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن ایوانکی، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای برای ساماندهی قیمت خرید و فروش ملک و زمین طی سال آتی برنامه خواهد داشت.

وی از تعیین سقف اجاره برای سال آتی خبر داد و ابراز کرد: تدوین و تصویب قانون بازار و اجاره مسکن نیز به عنوان یکی دیگر از راهکارهای کنترل بازار مسکن در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای کاهش واسطه‌گری در حوزه اجاره مسکن در سال آینده راه‌اندازی سامانه خودنویس نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: در تلاش هستیم تا بازار زمین و مسکن به ثبات و آرامش برسد.

بذرپاش در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه اهدای ۷۰ هزار قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت برای امسال برنامه‌ریزی شده بود، تاکید کرد: خوشبختانه بیش از این میزان تعهد شده نیز توانستیم زمین اعطا کنیم.

وی با بیان اینکه در سال آتی بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین در روستاهای کشور برای نهضت ملی مسکن تامین خواهد شد، ابراز کرد: تامین ۶۰ هزار هکتار زمین در شهرها نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن در ایوانکی استان سمنان حضور دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمد احمدی

    کنترل بازار اجاره با سامانه ای که خود بالقوه دارای مشکلات و بار حقوقی فراوانی ست محال ممکن است و علاوه بر ایجاد هرج و مرج و ایجاد باید منتظر پرونده های قضایی فراوانی باشیم ضمن اینکه بستر دلالی را برای عموم مردم فراهم خواهد کرد!

  • ناشناس

    برنامه مشخص هستش
    افزایش قیمت مسکن و اجاره جهت گرفتن مالیات
    اگه میخواستن برنامه ای داشته باسن نباید قیمت آپارتمان از متری ۴ نیم میلیون می‌رسید به هشتاد میلیون

  • ناشناس

    سلام وزیرراه و شهرسازی وثبت اسناد املاک کشور و قوه‌قضائیه و دادستان کل کشور وهمه این دلالان و سوداگران ومشاوران‌املاک‌آن غیر مجاز برخورد شدید کنند وآنها راهرچه‌زودتر جمع‌کنند

  • حمید

    ایناقیمت چهارتاجنس توبازارکنترل نمی تونندبکنندکه هرمغازه ای بری باکناردستیش فرق میکنندمیخوان قیمت مسکن یااجاره کنترل کنند

  • ناشناس

    امان از اقتصاد دستوری

  • رضارحیمی

    من بازشسته هستم بی خانه ومستاجربااین افزایش اجاره بهابادرامدناچیزحقوق ۸میلیون شمابگوچه کنم

  • h.g

    سوال : چرا برای قیمت خودرو سقف تعیین نمیکنید؟؟
    چرا برای قیمت گوشت و مرغ سقف تعیین نمیکنید؟؟؟
    چرا برای دلار سقف تعیین نمیکنید؟؟؟
    امابرای اجاره سقف تعیین میکنید؟؟؟
    جواب:چون خودرو و دلار و ...مال خود دولت ولی ملک برای مردم
    در واقع دست تو جیب مالکان میکنید.
    خجالت نمیکشید

  • ناامید

    سلام وزیر محترم راه چرا از تعاونیهای مسکن ومصرف کارگران زیر مجموعه یا وابسته به دولت اقدام نمیشود ولا کمر کارگران زیر بار اجاره بها خم شده لااقل زمین اهدا کنید سر پناهی بسازند پول اجاره را صرف اقساط مسکن کنند

  • جهان

    دولت برای کنترل اجاره و مسکن هیچ کاری نمی‌تواند بکند و این حرفها فقط جنبه تبلیغاتی دارد
    فاتحه مملکت با این قیمت‌ها خوانده شده ، زیر بار تورم و گرانی داریم می‌میریم هیچ کس نیست به دادمان برسد . فقط حرف میزنید

  • ناشناس

    بخدا اگر اینها دخالت نکنند خیلی بهتر هر جا اینها پا بگذارند ویران میشود

  • ناشناس

    با سلام اگه بتونید در طرح جوانی جمعیت و واگذاری زمینها کمی عجله کنید خیلی بهتر میشه ماهم ک مستاجریم میتونیم زوتر صاحب خونه بشیم تو این گرانی مستاجری کرایه خونه سنگین هم کمرمون شکست مخصوصا تو شهرهای استان لرستان ک اصلا خبری از واگذاری و تأمین زمین نیست ک نیست

  • قاسم

    خود مالک وصاحبخانها بد شدن تا خود مردم بهم رحم نکنن هیچ چیزی درست نمیشه انسانیت از بینمون رفته خواب غفلت سرتا پامونو گرفته

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر