عوارض آزادراهی | هزینه عوارضی

پرداخت عوارض آزادراهی جدی شد / لزوم پرداخت عوارض الکترونیکی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور گفت: در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران داشتیم اعلام کردیم تا ۲۵ اسفند مهلت دارند عوارض را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

پرداخت عوارض آزادراهی جدی شد / لزوم پرداخت عوارض الکترونیکی

هزینه عوارضی در جاده ها و بزرگراه ها به عنوان یکی از روش‌های تأمین مالی برای ساخت و نگهداری این بناها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هزینه به صورت مستقیم از رانندگان و کاربران جاده دریافت می‌شود و به عنوان جزء هزینه‌های حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود. همچنین، این هزینه به عنوان منبع درآمد برای سازمان‌های مسئول اجرای پروژه‌های جاده‌ای و بزرگراهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خادمی گفت: براساس برنامه اعلام شده، تمام آزادراهها تا ۲۵ اسفند باید به صورت الکترونیکی عوارض دریافت کنند که اگر این اتفاق نیفتد، تعلل‌کنندگان در این امر قانونی را به سازمان بازرسی و مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دربعضی از آزادراهها اقدامات لازم انجام شده است افزود: در ۱۶ آزاد راه تجهیزاتی همانند دروازه‌ها و دوربین‌ها نصب شده اما در ۳ آزاد راه هنوز اقدامی انجام نشده است.

خادمی گفت: اگر مردم همکاری‌های لازم در پرداخت عوارض نداشته باشند به ناچار اخذ عوارض به صورت دستی باز می‌گردد چرا که سرمایه‌گذار نیز نباید زیان کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حسین

    با این همه ثروت نفت وگاز که در دنیا اول هستیم ، بازم پول رانندگی در جاده ها هم از مردم میگیرن لااقل از قشر ضعیف پرایدها پژو ها وسمندها نگیرین و از ماشین های یک میلیارد به بالا پول عوارضی رو بگیرین تا یه خرده عدالتتون رو ببینیم

  • علی

    عوارض= دزدی در روز روشن

  • رحمانی

    ماشینهای پلاک ۴۶ _۵۶ از پرداخت عوارض در ایستکاه امام زاده هاشم گیلان معافند وعوارضاز سایرین اخذ میشود واین باعث شده کارمنان نیز زیر چشمی درآمد داشته باشند اول عملکرد خودتان را درست کنید بعد نظر بدهید

  • هادی

    خدایش دستی بهتره دیگه جمع نمیشه یه جا پرداخت کنی

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر