وام مسکن | مسکن | تهسیلات مسکن

مستاجران تهرانی منتظر خبرهای خوب باشند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مستاجران این استان برای دریافت تسهیلات ۲ میلیاردریالی ودیعه مسکن نام‌نویسی کنند.

 مستاجران تهرانی منتظر خبرهای خوب باشند

عبدالرضا غفوری از ابلاغ و تخصیص تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲ میلیارد ریال برای شهر تهران و یک میلیاردریال برای سایر شهرهای این استان خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان بوده که مرحله جدید ثبت‌نام تقریبا از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه مسکن نام‌نویسی و مراحل و روند نام‌نویسی را ادامه داده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

 بررسی فایل های اجاره نشان می دهد پیشنهاد قیمتی خانه های قدیمی کم تر از نرخ میانگین منطقه است و اغلب این بناها در موقعیت‌های مکانی همچون شرق، شمال شرق و مرکز تهران قرار دارند.

غفوری اظهار داشت: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند و چنانچه، هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.

غفوری با اشاره به این که متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد، افزود: این تسهیلات در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا زنان سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این که بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج‌ساله خواهد بود، توضیح داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجران کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در شهرهای استان تهران نیز یک میلیارد ریال و در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر