بلیت هواپیما | تعطیلات نوروز | فضای مجازی

تهیه بلیت سفرهای نوروز به صورت رفت و برگشت / فروش بلیت چارتری به این مقاصد ممنوع شد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی در حالت آماده باش کامل است.

تهیه بلیت سفرهای نوروز به صورت رفت و برگشت / فروش بلیت چارتری به این مقاصد ممنوع شد

در ایام تعطیلات، به ویژه تعطیلات نوروز، تهیه بلیت برای سفر ممکن است به علت افزایش تقاضا و بالا بودن قیمت ها، چالش‌هایی را برای مسافران ایجاد کند. بهتر است به موقع بلیت سفر در این ایام رزرو شده تا از رو به رو شدن با نرخ‌های بالا و عدم موجودی بلیت‌ها جلوگیری شود.

سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه ستاد سفرهای نوروزی که در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: با توجه به آمار سفرها و میزان تقاضا در نوروز گذشته، برای سفرهای نوروز ۱۴۰۳، با توجه به اینکه سفرنامه نوروز با ایام مبارک ماه رمضان همزمان شده است، ۳ تا ۵ درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود.

هادیان‌فر با تأکید بر توزیع عادلانه بلیت و دسترسی راحت مردم به خدمات حمل‌ونقل گفت: همه بلیت‌ها نباید در یک روز خاص عرصه شوند، بلکه ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت‌ها قبل از ۴۸ یا ۲۴ ساعت هر روز ارائه شود و تا آخرین روز ایام طرح نوروزی روز بلیت وجود داشته‌باشد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت‌ها نیز باید به‌صورت رفت و برگشت به فروش برسد.

هادیان‌فر افزود: باید جلسات آموزشی برای نیروهای متخصص و مسئولان در حوزه سفرها برای ارائه خدمات مطلوب ارائه شود.

وی تأکید کرد: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی مقاصد زیارتی به ویژه نجف انجام نشود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بازرسی وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه فروش عادلانه و قیمت دولتی بلیت‌های هواپیما نظارت لازم را خواهند داشت.

وی ادامه‌داد: با سرعت بالا باید زیرساخت‌ها و سامانه‌ها مهیا شود تا آمادگی کامل برای حوادث پیش‌بینی نشده داشته‌باشیم.

هادیان‌فر اظهار کرد: پاسخ‌گویی در میزهای ارتباطات مردمی به بهترین شکل انجام شود و نقش فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی در سفرهای نوروزی پر رنگ‌تر خواهد شد و رصد کامل فضای مجازی انجام شود تا بتوان واکنش‌ها و پاسخ‌های روشنگرانه در این خصوص ارائه داد.

اقدامات لازم در خصوص تأمین سوخت انجام شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام نوروز کارت جایگاه‌های سوخت فعال شود تا تامین سهمیه سوخت سهل و راحت باشد.

هادیان‌فر در پایان تأکید کرد: همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد.

در این جلسه وحید قربانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این مرکز در ایام نوروز و در خصوص سفرهای نوروزی گفت: قرارگاه رسانه‌ای سفرهای نوروزی با محوریت روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر