ساخت مسکن | نهضت مسکن ملی | مسکن فرهنگیان

مقدمات ساخت مسکن فرهنگیان فراهم شد / تخصیص ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به کارگران

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا به امروز برای ۱۱۰ هزار کارگر و ۶۰ هزار اعضای هئیت علمی دانشگاهیان اراضی تامین کرده‌ایم.

مقدمات ساخت مسکن فرهنگیان فراهم شد / تخصیص ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به کارگران

پروژه مسکن ملی در ایران یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن است که با هدف ارائه مسکن مناسب و با کیفیت به اقشار مختلف جامعه ایرانی آغاز شده است. این پروژه تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و دولتی، به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط، اقدام به ساخت و اجاره مسکن می‌کند. این پروژه با توجه به نیازهای روزافزون جامعه، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مسکن در ایران شناخته شده است.

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در راستای طرح عظیم نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن تمامی آحاد کشور برنامه دارد، گفت: فرهنگیان از جمله اقشاری هستند که مورد توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی هستند و برای رفع مشکل مسکن این صنف شریف احساس مسئولیت مضاعف داریم.

مالکی بیان کرد: طبق تفاهمنامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد مقرر شد این وزارت خانه در ۱۸ استان زمین‌های خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان خود معرفی کنند تا با اولویتی که آموزش و پرورش به ما اعلام می‌کند برای فرهنگیان مسکن ساخته شود.

وی بیان کرد: باید هرچه سریعتر وزارت آموزش و پرورش روند تغییر کاربری اراضی انجام شود تا زمین‌ها برای ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار طرح قرار گیرد.

وی گفت: به طور کلی سه روش برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد که اختیار نحوه ساخت را در آن به آموزش و پرورش می‌دهیم. نخستین روش ساخت در قالب گروه‌های ساخت توسط خود فرهنگیان است روش دوم استفاده از تعاونی‌های خوشنام فرهنگیان است و روش سوم به کارگیری یک کارگزار برای ساخت واحدهاست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما تاکنون ۴۰ هزار هکتار زمین تامین کرده‌ایم و بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران اختصاص داده‌ایم، تامین ۶۰ هزار واحد مسکونی را نیز برای اعضای هیات علمی توافق کرده‌ایم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر